چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مرکز نور

حوزه/ جمعی از خبرنگان و اصحاب رسانه بسیجی استان خراسان رضوی با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، از نزدیک با محصولات و خدمات نور آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جمعی از  خبرنگان و اصحاب رسانه بسیجی استان خراسان رضوی  با حضور در مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور، از نزدیک با محصولات و خدمات نور آشنا شدند.
 

در این بازدید حجت الاسلام سید احمد الحسینی؛ مدیرکل اداره ارتباطات و تبلیغات مرکز نور، با اشاره به مزایا و اهمیت پژوهش‌ فناورانه  مرکز کامپیوتری نور در عصر حاضر به ارائه توضیحات کاملی درباره روش‌های پژوهش، مزایا و معایب روش‌ها، مراحل پژوهش، انواع ابزارهای فناورانه و روش‌های بازیابی اطلاعات پرداخته و تأثیر غیر قابل انکار نرم‌افزارهای نور در پژوهش‌های فناورانه را برای بازدیدکنندگان تبیین نمود.

وی به منابع پژوهشی نرم‌افزار جامع تفاسیر نور اشاره کرد و گفت: این نرم‌افزار با ارائه گنجینه‌ای مشتمل بر ۲۴۱۳ جلد کتاب از تفاسیر، ترجمه‌ها، فرهنگ‌نامه‌ها و ... کامل ترین دانشنامه قرآنی است.

مدیرکل اداره ارتباطات و تبلیغات مرکز نور در ادامه به معرفی نرم افزار چند رسانه ای حافظ پرداخت و بیان داشت: این برنامه ثمره هفت سال تحقیق و پژوهش در زمینه غزلیات حافظ است و از بهترین و جامع‌ترین نسخه‌های دیوان حافظ بهره می‌برد.

حجت الاسلام سید احمد الحسینی با بیان اینکه هدف این مرکز صیانت از دستاوردها و سرمایه های معنوی و علمی ایران اسلامی است خاطر نشان ساخت: در نرم‌افزار حافظ از تمامی نسخه‌های کهن و جدید بازبینی به عمل آمده و در نتیجه، بین نسخه‌های موجود (مشتمل بر: بیش از ۳۵ نسخه چاپی و حدود ۴۴ نسخه خطی)، مقایسه‌ای دقیق صورت گرفته است و در نهایت، برای قرائت غزل‌ها، نسخه علامه قزوینی و قاسم غنی با تصحیح خانلری انتخاب شده است.

خاطر نشان می شود: در پایان این بازدید، میهمانان در نمایشگاه دائمی محصولات نور حضور پیدا کرده و از تخفیف ویژه بازدیدکنندگان نیز استفاده کردند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha