پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
توکهور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه نماز جمعه، یک کنگره مردمی هفتگی است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری امام جمعه باید به عنوان یاری دلسوز باشد و اگر نقدی هم مطرح کند از سر دلسوزی و مهر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین  محمد عبادی  در آیین تکریم و معارفه امام جمعه بخش توکهور و هشتبندی که صبح امروز در مسجد جامع این شهر برگزار شد به تبیین جایگاه نماز جمعه پرداخت و اظهار کرد: نماز جمعه، شأنی از شئون ولایت است و امروز به اذن ولی برگزار می شود و بنابراین در وهله اول باید روشنگر دیدگاه های ولایت باشد از طرف دیگر نیز تریبون مردم است.

  وی از نماز جمعه به عنوان خاری در چشم دشمنان اسلام یاد کرد و افزود: اگر نماز جمعه در جامعه اسلامی کمرنگ شود موجب خشنودی دشمنان اسلام می شود و وظیفه همه ما این است که تلاش کنیم با حضور پررنگ خود در نماز عبادی سیاسی جمعه، دشمن را مایوس کنیم.  

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه نماز جمعه، یک کنگره مردمی هفتگی است، عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری امام جمعه باید به عنوان یاری دلسوز باشد و اگر نقدی هم مطرح کند از سر دلسوزی و مهر باشد و در عین حال نیز باید به مسئولان کمک کند و مبین اندیشه های امام خامنه‌ای عزیز باشد.

  عبادی زاده ادامه داد: مردمان مومن و ولایتمدار بخش توکهور و هشتبندی در نماز جمعه حضوری پررنگ دارند البته اهالی این دیار در بهبوهه انقلاب و طول دوران دفاع مقدس به رسالت خویش به خوبی عمل کردند و در این راستا 50 شهید و شمار زیادی جانباز و آزاده تقدیم انقلاب و نظام کردند.

وی با اشاره به اینکه بنده از دوران نوجوانی و جوانی با مردمان نجیب و ولایی این منطقه آشنایی دارم، تصریح کرد: مردم توکهور و هشتبندی دین خودشان را نسبت به انقلاب ادا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به نقش آفرینی اهالی منطقه هشتبندی و توکهور در زمینه تولید و اقتصاد ملی اشاره کرد و افزود: امروز نیز مردم غیور و پرتلاش این منطقه با انجام فعالیت های باغی و زراعی به رسالت خود در تقویت اقتصاد ملی به خوبی عمل می کنند و ما اگر بنیان اقتصادی خودمان را تقویت و از بخش های مختلف تولیدی حمایت کنیم، پس لرزه های دشمن در بحث اقتصاد را به سلامت پشت سر خواهیم گذاشت.  

عبادی زاده خطاب به مردم بخش توکهور و هشتبندی گفت: شما با حضورتان در انقلاب و نماز جمعه نشان دادید که در گام دوم انقلاب سهیم هستید و توقع این است که سهم بیشتری نیز داشته باشید.  

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: ما باید این تمدن را به دست امام زمان(ع) برسانیم.

  گفتنی است، در این آیین حجت الاسلام حسین جهانگیری به عنوان امام جمعه جدید بخش توکهور و هشتبندی معرفی و از خدمات حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه سابق تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha