پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: جهان اسلام بیش از گذشته به وحدت عالمانه نیازمند است، قرآن در موارد متعدد مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است و ائمه علیهم السلام نیز که عِدل قرآن کریم هستند، هرگز مردم را به اختلاف دعوت نکردند، بلکه فرمودند حق را معرفی کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از دانشجویان و جوانان شهر «آدیامان» ترکیه  که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد بیان داشتند: دین حریم شخصی هر انسانی است و در نهاد هر کسی، میل به دین وجود دارد چرا که دین با ابدیت بشر در ارتباط است.

ایشان ادامه دادند: انسان موجودی ابدی است و هرگز از بین نمی رود و تا ابد زنده است اما همچون مسافری از دنیا به برزخ و از برزخ به قیامت و از قیامت –انشالله- به بهشت می رود.

معظم له خاطرنشان کردند: هر چیزی در این جهان یک عمر مشخص دارد و روزی عاقبت از بین می رود؛ «کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ»، اما چون انسان یک موجود ابدی است و سفر ابدیت را در پیش دارد باید یک توشه ابدی تهیه کند که در این سفر همراه او باشد و غیر از توحید، وحی، نبوت، امامت و ولایت هیچ چیز دیگر نمی تواند چنین ویژگی را داشته باشد؛ «وَیَبْقَی وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلالِ وَالإکْرَامِ».

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح داشتند: اگر کسی عمرش را در راه دین و علم صرف نکند مانند درختی است که گرچه شاخه های آن رشد می کند اما ریشه آن در خاک و لجن است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به آیه مودت اشاره کردند و بیان داشتند: قرآن کریم فرمود که مزد رسالت «الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی» است؛ نکته این آیه اینجاست که «فی القربی» ظرف مستقر است؛ یعنی مودتِ مستقر، ریشه دار و زوال ناپذیر، اجر رسالت است.

معظم له انس بیشتر با قرآن کریم و شناخت سیره اهل بیت علیهم السلام را دو راهکار مهم برای وحدت میان مسلمانان دانستند و ابراز داشتند: جهان اسلام بیش از گذشته به وحدت عالمانه نیازمند است، قرآن در موارد متعدد مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است و ائمه علیهم السلام نیز که عِدل قرآن کریم هستند، هرگز مردم را به اختلاف دعوت نکردند، بلکه فرمودند حق را معرفی کنید.

حضرت آیت الله جوادی آملی اذعان داشتند: جوانانی که استعداد  خوب و مناسبی دارند طلبگی و فرصت انس با قرآن و عترت را از دست ندهند، شما وقتی طلبه شدید بهتر می توانید حق را دریابید و آن را به دیگران معرفی کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha