جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب و فضلای بخش بابلکنار شهرستان بابل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: اگر امروز نتوانیم مشکلات فرهنگی و تربیتی دانش آموزان را حل کنیم، در آینده نباید شاهد رشد آنان باشیم و فردا دیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عابدی در جلسه طلاب و فضلای بخش بابلکنار شهرستان بابل که پیش از ظهر امروز در دفتر مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی برگزار شد، اظهار داشت: حضور طلاب در جهت حل مشکلات جامعه بسیار مهم است و از حضور شما در سطح منطقه استقبال خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: یکی از فعالیت هایی که در سطح منطقه انجام می دهیم، رصد مشکلات منطقه است و امروز روستایی در سطح بابلکنار وجود ندارد که سرکشی نکرده باشیم و در برخی از روستاها پنج مرتبه حاضر شده ایم تا بتوانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

امام جمعه بخش بابلکنار شهرستان بابل خاطرنشان ساخت: راه اندازی «شورای پیگیری مشکلات» و «شورای حل مشکلات» دو شورایی است که در سطح منطقه ایجاد کرده ایم تا بتوانیم پیگیری و حل مشکلات مردم را داشته باشیم.  

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: ایجاد شورای بهداشت از دیگر فعالیت های ماست که در این راستا تمام پزشکان بخش بابلکنار را کنار هم قرار داده تا بتوانیم از ظرفیت این پزشکان عزیز برای حل مشکلات درمانی مردم منطقه استفاده نماییم.

وی بیان داشت: راه اندازی مجمع خیرین از دیگر برنامه هایی است که ان شاءالله در این ماه فعالیت آن آغاز خواهد شد.

امام جمعه بخش بابلکنار شهرستان بابل اظهار داشت: ایجاد شورای فرهنگی با حضور افراد بانفوذ و عالم، شورای دیگری است که در سطح منطقه راه اندازی شده تا بتوانیم از فقر فرهنگی موجود بکاهیم و به رشد و تقویت فرهنگ منطقه کمک نماییم.

حجت الاسلام عابدی ابراز داشت: فعالیت در راستای تقویت فرهنگ از ضروریات است و نباید کار فرهنگی امروز را به فردا گذاشت؛ به همین جهت، سرکشی و حضور در مدارس آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار داده ایم و هر هفته در مدارس حضور داریم.

وی خاطرنشان ساخت: اگر امروز نتوانیم مشکلات فرهنگی و تربیتی دانش آموزان را حل کنیم، در آینده نباید شاهد رشد آنان باشیم.

امام جمعه بخش بابلکنار شهرستان بابل تصریح کرد: اینکه امروز تفکر برخی دانش آموزان این باشد که «منتظرم به دانشگاه بروم و از این حجاب مدرسه ای راحت شوم»، بسیار ناراحت کننده است و این موضوعات از مسائلی است که در جامعه امروز ما وجود دارد.

حجت الاسلام عابدی بیان داشت: یکی از مشکلات موجود در بخش بابلکنار، کمبود روحانی است که یکی از بزرگترین مشکلات است و نیازمند حضور طلاب و فضلای مقیم قم در منطقه هستیم.

وی اظهار داشت: امروز قریب به ۱۷۰۰ خانوار بخش بابلکنار، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و برنامه هایی برای این خانواده های محترم داریم.

امام جمعه بخش بابلکنار شهرستان بابل ابراز داشت: ما در سطح منطقه، برخی روحانیون پرتلاشی را داریم که باید از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام عابدی با اشاره به اینکه امروز فقط پنج مسجد بخش بابلکنار امام جماعت دائمی دارد، خاطرنشان ساخت: قریب به ۴۳ مسجد در بخش بابلکنار وجود دارد که در ماه محرم و رمضان روحانی دارد؛ اما در طول سال روحانی کم داریم و مساجد ما غریب هستند.

وی تصریح کرد: امروز قبول داریم که طلاب وضع معیشتی نامناسبی دارند و در تنگناهای بسیاری قرار دارند؛ اما با همین وضعیت هم باید برای مردم تلاش کرد و به فکر آنان بود.

حجت الاسلام عابدی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: تنها شهرستانی که در استان مازندران دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، شهرستان بابل است که مزیت ها و مشکلاتی را در پی دارد.

وی ابراز داشت: مزیت آن وجود دو نماینده برای یک شهرستان است؛ اما مشکل آن زمانی است که اگر این دو نماینده همفکر نباشند، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

امام جمعه بخش بابلکنار شهرستان بابل خاطرنشان ساخت: ما باید نمایندگانی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب نماییم که افرادی انقلابی، ولایی و توانمند بوده و بتوانند به این مردم خدمت نمایند.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام جعفرزاده، نماینده طلاب و فضلای بابل نیز ضمن خیرمقدم، به بیان برخی از فعالیت ها و برنامه های سه نماینده طلاب شهرستان بابل پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha