جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با اشاره به اینکه انقلابی بودن به معنای عکس العمل تند نیست، گفت: باید انقلابی بود؛ اما به فکر تمام جهات انقلاب باشیم و مطابق با اهداف این انقلاب، عکس العمل نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که شب گذشته در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره شمس فرموده است: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاهَا * وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا/ که هر کس نفس خود را پاک و تزکیه کرده، رستگار شده و آن کس که نفس خویش را با معصیت و گناه آلوده ساخته، نومید و محروم گشته است!».

وی بیان داشت: یکی از عجیب ترین سوره های قرآن سوره شمس است که خداوند متعال، ۱۰ قسم در ابتدای آن بیان کرده است و پس از این قسم ها، آیه قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاهَا * وَ قَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا را فرموده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا اذعان داشت: تزکیه بر تعلیم مقدم است و متأسفانه در حوزه و جامعه در این مسئله موفق نبوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: امروز انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که نیازمند بصیرت و توجه بالاست؛ ما در آستانه انتخابات ها، فتنه هایی را در کشور داشته ایم و در این انتخابات نیز باید منتظر این مباحث باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز موضوعات مختلفی در کشور برای ایجاد فتنه وجود دارد و برخی در حال هزینه سازی برای نظام و شورای نگهبان هستند که نیازمند مواظبت و مراقبت است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا تصریح کرد: امروز در کشتی سوار هستیم که اگر سوراخ شود، همه غرق خواهد شد؛ باید برای اعتلای کشور و نظام تلاش کرد و از فتنه های پیش رو جلوگیری نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به اینکه انقلابی بودن به معنای عکس العمل تند نیست، بیان داشت: باید انقلابی بود؛ اما به فکر تمام جهات انقلاب باشیم و مطابق با اهداف این انقلاب، عکس العمل نشان دهیم.

وی اظهار داشت: امروز بسیاری از مشکلات کشور از فضای مجازی است و وقتی مسئولان جلوی این فضای نامناسب را نمی گیرند و شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی نمی کنند، دیگر چه توقعی می توانیم داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا ابراز داشت: امروز دشمن برای شهر مقدس قم برنامه دارد و در پشت پرده، برنامه های بسیاری را اجرا می کند؛ پس همه باید در این مسیر وارد شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: دشمن به دنبال دور کردن مردم از روحانیت است؛ اما ما نباید بگذاریم این نقشه دشمن به مرحله اجرا برسد.

وی ابراز داشت: امروز فعالیت در عرصه های فرهنگی بسیار سخت است و باید بسیاری از مشکلات را به جان خرید تا در این عرصه کار کرد؛ البته کنار گود نشستن و نقد کردن راحت است؛ اما به میدان آمدن در عرصه های فرهنگی، مردانگی است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا خاطرنشان ساخت: امروز قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی شهر مقدس قم، فعالیت های مناسبی در عرصه های فرهنگی دارد؛ اما کار در عرصه فرهنگی سخت است و نمی توان با کارهای پلیسی وارد قضیه شد.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما در هفته و ماه گذشته شاهد اتفاقات تلخی در کشور همچون از دست دادن شهید حاج قاسم سلیمانی داشته ایم که حال و هوای کشور را زهرایی و عاشورایی کرد و آغازی شد تا تشییع پرشکوه را رقم بزند و این شهیدان زنده بار دیگر سرزمین ایران اسلامی را معطر به عطر کربلا ساختند و مردم ایران نیز به حق در زیر تابوت این سردار شهید حماسه آفرینی کردند.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی فردی ولایت پذیر بود و خود را همواره سرباز ولایت می دانست و اولویت ها را تشخیص می داد و شخصیت او در منطقه سبب شد تا خواب را از دشمنان بگیرد و با تلاش های خود جبهه مقاومت را منسجم کرد.

نماینده طلاب بروجن و لردگان ابراز داشت: انسجام امروز جبهه مقاومت در کشورهای منطقه، مرهون تلاش های حاج قاسم سلیمانی است و دولتمردان آمریکا فکر می کردند با شهادت این شهید مقاومت، پرونده او بسته خواهد شد؛ اما بر خلاف نظر آنان، شهادت این بزرگمرد جبهه مقاومت، موجب گسترش فرهنگ مقاومت و ایثار گردید و کابوس آزاردهنده بی خوابی و ناامنی و اضطراب بر دشمنان مستولی گشت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان ساخت: امروز با شهادت سردار سلیمانی، نظامیان متوحش آمریکایی و نیروهای جیره خوار آنان در هیچ جای عالم امنیت نخواهند داشت؛ همچنان که سپاه پاسداران اولین سیلی خود را بر چهره آمریکا نواخت تا به او فهمانده شود که وقتی فرمانده کل قوا می فرماید اگر یکی بزنید، ده تا می خوردید یا اینکه فرمود دوران بزن و در رو تمام شده است، فقط حرف نیست و در عمل ثابت خواهد شد.

وی تصریح کرد: فقدان سردار شهید برای ما سخت است؛ اما اخراج آمریکا از منطقه ثمرات خون این شهید است و با اخراج آنان می توان گفت انتقامی در خور سردار رشید اسلام گرفته ایم.

نماینده طلاب بروجن و لردگان بیان داشت: همچنین خبر سقوط هواپیمای اوکراینی که موجب از دست رفتن عزیزان ما شد، بار دیگر دل همگان را غصه دار کرد؛ اما اقدام سردار حاجی زاده که آبروی خود را همچون جانش کف دست خود قرار داده است، ستودنی است؛ مردم ایران در حسن نیت جان برکفان نیروی هوافضای سپاه هیچ شک و شبهه ای نداشته و دشمنان بدانند که فرافکنی و دروغ بستن به نظام به کمک رسانه های مواجب بگیرنشان نخواهند توانست از بی آبرو شدن خود بکاهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: امت بصیر ایران اسلامی با تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب نقشه های خبیثانه آنان را نقش بر آب خواهند کرد؛ هرچند عده ای آشوب گر شعارهای تفرقه افکنانه سر دادند؛ اما نمی توانند خدشه ای به مسائل اخیر وارد نمایند.

وی با اشاره به حضور سفیر انگلیس در اغتشاشات اخیر، ابراز داشت: آیا وزارت خارجه جمهوری اسلامی نباید او را به سرعت اخراج می کرد؟ صرف تذکر شفاهی کافی بود؟

نماینده طلاب بروجن و لردگان با اشاره به نماز جمعه تاریخی تهران، خاطرنشان ساخت: امام المسلمین در نمازجمعه تاریخی دو ایام الله مهم را متذکر شدند که یکی تشییع میلیونی سردار سلیمانی و دیگری شکسته شدن ابهت و حیثیت آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: وضعیت معیشتی طلاب و اساتید می طلبد مسئولان حوزه نسبت به ارتقاء شهریه و سطح معیشتی این قشر مظلوم جامعه اقدام عاجل و فوری انجام گیرد.

وی بیان داشت: اگر حوزه می خواهد نخبه پروری کند، باید نخبه پذیری داشته باشد و در این راستا حرکت نماید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عزیزیان نیز در این جلسه به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: قریب به یک سال از تأسیس قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی شهر مقدس قم می گذرد؛ اما گزارشی از فعالیت های این قرارگاه منتشر نشده و خواهان ارائه گزارش هستیم.

نماینده طلاب کرج و اشتهارد ابراز داشت: نکته دیگر اینجاست که امروز برای موضوع حجاب، فعالیت های هنری کمی در قالب های مختلف در شهر مقدس قم صورت گرفته و باید پررنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزیان خاطرنشان ساخت: انجام کارهای فرهنگی، حرکت جهادی می طلبد و بزرگوارانی که در چند جا مسئولیت دارند، فرصت وقت گذاری کافی ندارند و باید افرادی به صورت جهادی در این عرصه عمل کنند.

وی تصریح کرد: امروز بی حجابی در قم در حال گسترش است و جلف ترین مانتوهایی که در تهران مد است، در قم به فروش می رسد و باید جلوی آن گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha