پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرهاد عابدی

حوزه / همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فرهاد عابدی، معاون امور فرهنگی و معیشت مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز از برگزاری همایش تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون استان، روز جمعه ۱۱ بهمن ماه، در فرهنگسرای الغدیر  تبریز خبر داد.

معاون امور فرهنگی و معیشت مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود : مرکز خدمات حوزه استان در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی و بومی، اقدامات و فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌دهد. یک موضوع بحث شناسایی، تقدیر و برگزاری جشنواره ممتازین تحصیلی و استعدادهای برتر است؛ فرزندان طلاب که در مقاطع مختلف جزو نفرات ممتاز و استعداد برتر هستند شناسایی و با برنامه‌های خاص از آنها تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: ما با این رویکرد موفق شدیم تعداد افراد ممتاز تحصیلی و استعداد برتر را ۱۵تا ۲۰ درصد افزایش دهیم. ممتازین تحصیلی که شناسایی می‌شوند برای آنها برنامه ویژه برگزار و حتی گاهی در داخل همین ممتازین تحصیلی، افرادی که در عرصه‌های دیگر همانند ورزش، حافظ قرآن یا نهج‌البلاغه نخبه هستند کشف و رشد می‌یابند، بنابراین اقدام شناسایی و تقدیر از ممتازین تحصیلی علاوه بر افزایش استعدادهای درخشان منجر به کشف نخبه‌ها شده است.

حجت الاسلام عابدی در مورد همایش تجلیل ممتازین تحصیلی، افزود: این همایش برای ممتازین مقطع تحصیلی ابتدایی خواهد بود و همایش برای مقاطع دیگر بصورت همایش اردویی خواهد بود که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش از اساتید همچون دکتر ابراهیم پور"متخصص آسیب شناسی رفتاری کودکان" و دکتر حمیدی نیا "متخصص سواد رسانه ای" بهره خواهیم برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha