پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رشته های تخصصی

حوزه/ مسئول اداره ارزیابی و نظارت شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر تخصصی شدن و توجه به علوم های میان رشته، طراحی نقشه علمی در این زمینه را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید امیر جوادی حسینی، ظهر امروز در نشستی با عنوان «تخصص گرایی در علوم حوزوی با عنایت به آسیب ها و فرصت های آن»، در محل سالن کنفراس هتل ولایت مشهد، به بررسی نحوه ورود و الزامات پیش نیازهای آن و اقداماتی که در حوزه های علمیه خواهران در این زمینه انجام شده است، پرداخت و گفت: فلسفه وجودی حوزه های علمیه  از منظر مقام معظم رهبری و همچنین  در اسناد بالادستی این است که پشتوانه نظام اسلامی باشند و به نیازهای انقلاب پاسخ دهند و ماموریت مهم علمی و تبلیغی و هدیات مردم را پیگیری کنند .

وی اظهار کرد: امروز به تخصصی شدن نیاز داریم تا بتوانیم با توجه به حجم مطالبات و نیازهای گسترده، پاسخگو باشیم، لذا مجموعه های حوزه های علمیه باید در این زمینه جدی تر وارد شوند.

مسئول اداره ارزیابی و نظارت شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران با طرح این سؤال که چگونه به عرصه تخصصی شدن وارد شویم، افزود: در سال های گذشته انتخاب رشته ها در حوزه های علمیه فرد محور بود، ولی به هر حال برای تخصص گرایی باید در زمینه علوم بین رشته ای نیز ورود داشت.

وی با بیان اینکه اگر بدون نقشه از پیش طراحی شده نسبت به علوم اسلامی کار کنیم، دچار فرسایش خواهیم شد، درباره خصوصیت نقشه اسلامی گفت: این نقشه با سه هدف شناخت نیازهای حوزه، جامعه و جهان اسلام در ابعاد اخروی و دنیوی ضروری است. در واقع، تخصصی شدن حتما باید با پشتوانه نقشه علمی حوزه های علمیه پیش برود تا دچار مشکلات مختلف نشویم و این نقشه براساس سه ملاک  شناخت هدف، نیازها و اقتضائات طراحی شود تا بتواند در چهل سال آینده حوزه را به آن اهدافی برساند که انقلاب اسلامی می خواهد.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha