جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خروج نظامیان

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات عراق: جمعه روز وحدت و روز حماسه ملی و انقلابی است بعد از آنکه آمریکا به دنبال طرح ها و توطئه هایی برای ایجاد شکاف در دیوار شیعی سیاسی و اجتماعی عراق بود این روز توافق عالی ملت بر حفظ مصالح شیعه و حفظ روند سیاسی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، محمد صادق الهاشمی رئیس مرکز مطالعات عراق طی مقاله ای در خصوص تظاهرات میلیونی ملت عراق در روز جمعه نوشت:

جمعه تظاهرات حاکمیت در عراق بر گزار می شود که دارای نکات قبل توجهی هست.

 این تظاهرات فقط با هدف اخراج اشغالگران بر گزار نمی شود که البته آن یک دستاورد است؛ بلکه موضوع اصلی انقلاب آزادگان در مقابل دنباله های آمریکا ،قطع کنندگان راه ها و تمام خرابکاران هست و نقطه آغاز برای بازگشت حکومت عراق به جایگاه و امنیتش از طریق حضور مردم در میدان هست.

این انقلاب انقلابیون و آزادگان در مقابل آمریکا و عامل بازدارنده و پاسخی به همه توطئه های آمریکایی است که آنها خواهند دید. با چشم هایشان ملت انقلابی را خواهند دید که آنها حامی عراق هستند و صاحب زمین و آسمان عراق. آمریکا حشد الشعبی را هدف خود قرار داد و علیه مقاومت و رهبرانش مرتکب جنایت شد و شهید المهندس را ترور کرد و از این طریق زمینه را برای انقلاب علیه شیعه عراق آماده کرد. پس آنها در روز جمعه حضور وآمادگیشان را برای مقابله و دفع هر گونه اقدام و توطئه و خنثی کردن کید و مکر دشمنان اعلام می کنند.

آمریکا و دولت های خلیج از طریق جنایت هایشان به دنبال جدایی ملت عراق از روحیه های انقلابی و جهادی هستند تا نا امیدی ایجاد کنند و شیعه را در شرایط نا امیدی قرار دهند تا از حقوقشان کوتاه بیایند اما مردم حضورشان و حرارت انقلابی و روحیه عالی بلند شده از اعماق وجودشان را اعلام خواهند کرد.

جمعه روز وحدت و روز حماسه ملی و انقلابی است

جمعه روز وحدت و روز حماسه ملی و انقلابی است بعد از آنکه آمریکا به دنبال طرح ها و توطئه هایی برای ایجاد شکاف در دیوار شیعی سیاسی و اجتماعی عراق بود و این روز توافق عالی ملت بر حفظ مصالح شیعه و حفظ روند سیاسی و قانون اساسی است آن هم پس از توطئه ها با خباثت بسیار برای به راه انداختن جنگ شیعه شیعه هست.

روز جمعه مردم از حکومت می خواهند که حضور آمریکا در عراق را نپذیرد و با این تظاهرات افکار عمومی بین الملل دروغ آمریکا را خواهند فهمید و  گفتار آنها که از طریق رسانه های منتشر می شود  و به دنبال کسب علاقه ملت عراق نسبت به خودشان هستند تا در عراق با امنیت باقی بمانند ،بطلان آن ثابت خواهد شد.

آمریکا پس از ۱۷ سال نتوانسته در جامعه عراق جایگاه دوستی پیدا کند بلکه با گذر زمان بیزاری از آمریکا رو به افزایش است و سطح نفرت از حضور آنها در حال افزایش است و آن چیزی است که مردم در جمعه پیش رو اعلام می کنند.

جمعه دیگر نمی تواند آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد بگوید که حضورش در عراق قانونی است بله چنین چیزی ممکن نیست و در مقابل جامعه جهانی شرمنده  خواهد بود. در مقابل قانون جامعه و ملت عراق کسانی که نه به حضور آن ها می گویند و در مقابل جهان و در مقابل مشروعیت قانون اساسی و نص آن و مصوبه پارلمان برای اخراج آنها از عراق شرمنده خواهند شد.

عرصه عراق شاهد هزاران هزار ابو مهدی خواهد بود

جمعه این حرف آمریکا که عرصه عراق با ترور و قتل رهبرانش خالی از رهبر و فرمانده هست و ملت عراق را در پروژه خود تبدیل به ملتی مطیع کنند از بین می رود بلکه متوجه خواهند شد در عرصه عراق ده ها رهبر که همه در همان راه شهدا هستند وجود دارد و آنها در روز جمعه مقابل حقیقتی که محتوای آن هزاران هزار ابو مهدی است و همچنان از عراق حمایت می کنند قرار می گیرند.

در این روز ملت عراق با مرجعیت بیعت می کنند و فرهنگ اسلامی و تمسک به اسلام و حاکمیت بر ملا می شود و تاکید می کنند که بیش از گذشته همچنان انقلابی باقی خواهند ماند.

در روز جمعه آمریکایی ها خواهند دانست مردم عراق آینده کشورشان را ترسیم می کنند و از آن حمایت می کنند و با فساد و سهم خواهی ها مبارزه می کنند و در تصمیم سیاسی نقش تاثیرگذاری دارند.

در روز جمعه پیام واضحی به دول خلیجی آمریکا امارات و اسرائیل می رسد: ما شیعیان عراق کوتاه نمی آییم و خواهیم دید و می بینید که ما ملتی هستیم که نمی میرد و عقب نشینی نمی کند.

روز جمعه روز پاسخ ملت عراق به جنایت ترور شهید سپهبد سلیمانی و ابو مهدی المهندس کسانی که به دست آمریکا و مزدورانشان به شهادت رسیدند است.

ملت در کنار مصوبه و تصمیم  دولت در جلوگیری از اقدامات جوکرو شیاطین و مزدوران آنها ایستادگی کرده و از آن حمایت می کند.

در روزجمعه آمریکا ناتوان در مقابل عراق جدید که منبعث از روح ائمه اطهار(ع) شهدای ابرار، علما و مراجع و صالحان از امت آل محمد(ص) خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    0 0
    با سلام امریکایی ها بعد از ازمون خطاهای که در کردستان و بخش سنی نشین برای تجزیه عراق انجام داد و ناموفق بود دنبال ان است تا با اختلاف اندازی بین شیعیان بع مقصود خود برسد اول سراغ لائیک ها رفت بعد سراغ صدر رفته است . اما امریکا در عراق بازنده قطعی است اگر اتحاد شیعیان و اهل سنت و کردها ادامه یابد . مخصوصا شیعیان باید حواسشان خیلی جمع باشد.