جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای اداری استان یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مسأله توسعه گردشگری به عنوان ضرورت استان یزد نباید از دین و اخلاق دینی خود مایه بگذاریم و به ارزش های اسلامی صدمه نخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و هیئت همراه، با ابراز تأسف از این که برخی برنامه ها به عنوان شادی در یزد برگزار می شود که دین مردم و اعتقادات آنان هدف قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: ما در ارتباط با یزد استعدادهای خیلی  خوبی داریم که قابلیت رشد  از نظر دینی دارند و علمای زیادی در دین داشته ایم و الان از استعدادهای دانش آموزان در راه تقویت دین استفاده نمی شود و برخی معلمان و اساتید فرزندان این دیار را به مهاجرت به خارج از کشور تشویق می کنند.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: ما باید از این استعدادهای خوب برای تقویت دینی و مسائل علمی استفاده کنیم و زمانی که در سخنرانی آیت الله فلسفی در یزد بیش از ۷۰ مجتهد می نشستند باید همین گونه ادامه یابد و در شهر دارالعباده هر حرکتی که در زمینه اقتصاد و گردشگری ایجاد می شود نباید به روحیه دینی مردم لطمه یابد و مردم یزد جدی و سختکوش بوده و هستند.

وی، خشکسالی استان یزد و کمبود آب را یادآور شد و گفت: در مسأله آب، عزیزان ما در اصفهان معتقدند آب زاینده رود مختص اصفهان است و نباید خارج شود و باید پاسخ داد الان سه تا تونل از کارون  به زاینده رود می آید که مقداری از آن وارد یزد می شود  و از جهات مسأله شرعی و قانونی آمدن آب به یزد مشکلی ندارد و از نظر مسائل همسایگی باید بررسی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنانش به اشتغال بانوان استان اشاره کرد و افزود: اشتغال بانوان باید در زمینه صنعت پوشاک فعال شوندو باید ساعات کار بانوان کاهش یابد.

تقدیر از رئیس قوه قضائیه

 محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز با تقدیر و تشکر از سفر رئیس قوه قضائیه به استان یزد  اظهار کرد: یزد دارای رتبه های برتر در کشور از جمله کاشی و سرامیک با ۵۰ درصد تولید کشور است که سهم خوبی در صادرات دارد.

وی افزود: در مواد معدنی دومین استان معدنی و نیز جایگاه دوم کشوری در کشت گلخانه  ای و رتبه های بالا در زمینه ها مختلف صنعتی و نیز متأثر از جایگاه خوب و احترام دنیا به این شهر و به فرهنگ و آیین های این شهر  را دارا هستیم که ثبت جهانی  مصداق این موضوع است.

طالبی تأکید کرد: یزد نیازمند دمیدن یک روح تازه هست که با وجود داشته های زیاد  با محدودیت های زیادی از جمله در بحث  آب شرب روبرو هستیم که۵۰ درصد آن از خارج استان تأمین می شود و در برخی شهرستان ها عمدتا از چاه های کشاورزی با کیفیت پایین استفاده می شود.

وی تصریح کرد: استان یزد نیازمند ریل گذاری مناسب برای مسائل مختلف است که باید برخی برنامه ها را با جدیت دنبال کنیم و توجه به حوزه نوآوری و فناوری با وجود زیرساخت های خوب و بخش اقتصاد دانش بنیان در مباحث توسعه استان می گنجد.

استاندار یزد ابراز کرد: توجه به حوزه گردشگری بسیار مهم است که رئیس قوه قضائیه روحیه مضاعفی به ما داد و چشم انداز توسعه خوبی پیش روی ما گذاشته شد.

طالبی افزود:  مسائلی مرتبط با قوه قضائیه  از جمله شفافیت، مسؤولیت پذیری و...که به یک گفتمان تبدیل شده است و از سوی مردم و نخبگان با جدیت پیگیری می شود و حضور رئیس قوه قضائیه نویدبخش رفع کمبودهای تجهیزاتی در برخی ادارات مرتبط با دستگاه قضا خواهد بود و امیدواریم شرایط مناسبی به همت همه مسئولان برای پیشرفت استان بریا الگو شدن برای هم ه استان ها فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha