جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد ترابی

حوزه/ رییس نهاد رهبری دانشگاه های خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ازدواج بدون آموزش و آگاهی، آفت زا است، گفت: مهمترین رسالت جامعه، آموزش سبک زندگی درست و با برنامه و افزایش عمیق شناخت همسران از یکدیگر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام احمد ترابی، رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی، برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی را مایه قوت قلب و جرأت یافتن جوانان برای تشکیل زندگی دانست و با اشاره به نقش پویا و اثربخش آموزش ها و آگاه سازی های زوجین در این طرح گفت: در قالب این آموزش ها شناخت زوجین نسبت به عواطف، نیازها و خواست یکدیگر افزایش و اختلافاتشان کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: بررسی های انجام شده و آمار استعلامی از ثبت اسناد و ثبت احوال، نشان می دهد که تعداد طلاق و آمار اختلاف همسران در میان زوج های دانشجو بسیار کم است.

ازدواج بدون آموزش و آگاهی، آفت زا است

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر اینکه ازدواج بدون آموزش و آگاهی، آفت زا است، ابراز کرد: مهمترین رسالت جامعه، آموزش سبک زندگی درست و با برنامه و نیز افزایش عمیق شناخت همسران از یکدیگر است که همواره باید مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: مدیران دستگاه های مرتبط نیز با اطلاعی که نسبت به این روش ازدواج و اهمیت ارائه آموزش ها به زوجین دارند، باید نسبت به تعمیم دادن این مهم به جوانان سایر اقشار جامعه اهتمام ورزند.

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی با بیان اینکه ما نیز در مشهد حدود سه سال است که این مهم را دنبال کرده و درصدد همگانی شدن آموزش های ازدواج هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر ارائه این آموزش ها، رسمی و قانونی شده و حدود 30 تا 40 درصد اقشار غیر دانشجو را در این آموزش ها وارد کرده ایم.

وی با اشاره به رواج برخی ازدواج ها و روابط به سبک غربی، آن را غذای ناسالم پیش روی جوانان توصیف و خاطرنشان کرد: در روابط موقت، طرفین حاضر به فرزندآوری هم نمی شوندو همچنین نشاط اجتماعی جوانان نیز آسیب می بیند. بعضی جوانان فکر می کنند در ازدواج های موقت مسئولیت کمتری دارند در حالی که اتفاقا مسئولیت این نوع روابط و نداشتن همسر دائم بسیار است و افسردگی ها و ناکامی های بسیاری به دنبال دارد.

جوانان از زمان تحصیل باید آماده ورود به بازار کار شوند

رئیس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی با بیان اینکه ازدواج سالم تضمین کننده سلامت روحی جامعه است، افزود: طبیعی است در این زمینه مسئولان نیز  به فکر جوانان باشند. ما می توانیم کاری کنیم که جوانان در دوره تحصیل درآمد داشته باشند و کار کردن و ورود به بازار را تمرین کنند.

به جای انباشت ثروت برای جوانان سرمایه گذاری شود

وی در پایان خطاب به مسئولان خواستار توجه ویژه به امر ازدواج جوانان شد و از قشر برخوردار جامعه خواست به جای انباشت سرمایه های خود، آن ها را برای خدمات اجتماعی و اشتغالزایی جوانان سرمایه گذاری کنند.

بر پایه این گزارش، زوج های دانشجوی واجد شرایط می توانند تا 15بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یا امور فرهنگی دانشگاه ها برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha