جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نجف لکزایی

حوزه/ باید سخنان رهبری انقلاب در مورد بحث انتظار از طریق نخبگان ترویج پیدا کند، چرا که این مسئله به عنوان نظریه نجات امت، بحث منسجم و دارای مؤلفه های روشن قابل طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه همایش بین المللی «نظریه انتظاری در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» که در سالن اجتماعات پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد گفت: شاید در تحلیل وقایع اخیر در کشور، منطقه و جهان بگویم که بزرگترین مشکل بحث امنیت است. امروز امنیت مردم اسلامی از طریق اشغال گری، جهانی سازی و بخشی از طریق قلدری نظام سلطه به خطر افتاده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  افزود: درود به روح  همه انبیاء، شهدا می فرستیم که خونشان را برای برپایی حق وحقیقت تقدیم کردند. معتقدیم راه مقابله با نا امنی همین مسیری است که امام راحل و رهبر انقلاب بیان کردند و آن بازگشت به اسلام ناب به عنوان نقشه ای که زندگی و حیات ما را از این دنیا به آخرت تدوین و نشان  می دهد،است

این محقق بیان داشت: در آموزه دینی بهترین آموزه انتظار است. چرا که آینده و وضعیت ما را نسبت به دشمنان ترسیم می کند. رهبر انقلاب فرمودند« یکی از مهمترین کار ویژه انتظار معرفی دوستان و دشمنان است.

این پژوهشگر اظهار داشت: اگر مسلمان به این آموزه بپیوندند و آنگونه که رهبر انقلاب در مورد انتظار ترسیم فرمودند، توجه کنند به آن مهمترین مؤلفه انتظار یعنی امنیت خواهند رسید.

وی اضافه کرد: اگر منتظر حاکمیت هستیم، هر کدام وظیفه ای داریم و آن هم تأمین امنیت است. در روایت است که در دوران امام عصر(ع) امن و امنیت فراوان خواهد بود. در جامعه منتظر هم این مسئله محقق می شود همان طور که در کشور ما اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: امریکا وقتی به ایران حمله کرد، ایران هم ساکت ننشست. این کشور ظالم با قلدری می خواهد بر جهان مسلط شود. حتی اقدام به ترور مقامات کشورهای دیگر می کند و با قلدری اعلام می کنند که ما این کار را کردیم و بعضی به جای محکوم کردن این وقایع اخیر در کشور، خود را با امریکا همدم می دانند؛ این به خاطر دوری از سخنان رهبری است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ دفتر تبلیغات افزود: باید سخنان رهبری انقلاب در مورد بحث انتظار از طریق نخبگان ترویج پیدا کند چرا که این مسئله به عنوان نظریه نجات امت، بحث منسجم و دارای مؤلفه های روشن قابل طرح است.

این محقق بیان داشت: امروز هر لحظه ممکن کره زمین با وجود سلاح های زیاد نابود شود ولی کسی که با اندیشه مهدویت آشنا است نگاه بدبینانه به آینده جهان ندارد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب از امریکا و صهیونزیم و صهونیست به عنوان اندیشه انحراف در بحث مهدویت یاد می کنند، چرا  که آنها به دنبال مسلط شدن بر دنیا با این گونه مباحث انحرافی می باشند برای همین باید مسئله مهدویت و انتظار ترویج شود تا مردم در مقابل دشمن بایستند.

وی اضافه کرد: دشمن دنبال تزریق ناتوانی در بحث مهدویت و به فراموشی سپردن این موضوع مهم است، اما باید اهداف این موضوع از سوی نخبگان در جامعه نشر پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: دشمن حتی در بحث مهدویت به دنبال تقدس زدایی است، اما مهدویت، موضوع عدالت و مبارزه با ظلم را مطرح می کند و دشمن برای همین می خواهد این اندیشه را از بین ببرد تا نور و امید به اندیشه مهدویت در جامعه و جهان خاموش شود تا بتوانند بر مردم و جهان مسلط شوند.

این محقق بیان داشت: اندیشه انتظار برکاتی به همراه دارد که از جمله آن میل بیشتر به تمدن اسلامی، نگاه به آینده روشنتر و از بین رفتن ترس از بین امت در برابر جبهه استکبار می باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه افزود: امروز برای تحقق این همایش اصلی 20 پیش نشست در تهران، قم و مشهد برگزار شده است. مقالات بسیار خوبی به دبیرخانه رسیده است. ارزیابی و اصلاحات درمورد مقالات صورت گرفته و در آینده نزدیک منتشر می شود.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha