جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سیزدهمین اجلاسیه مسئولان مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در اجلاس مسئولان مدارس و مراکز تخصصی حوزه تهران گفت: مردم در قبول اصل نظام تردیدی ندارند، ولی باید بصیرت آنان را برای انتخاب اصلح تقویت کرد تا افراد با صلاحیت وارد مسئولیت های خطیر نظام شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، پنجشنبه سوم بهمن ماه، در سیزدهمین اجلاسیه مسئولان مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران با اشاره به تکلیف شرعی شرکت در انتخابات، اظهار داشت: حضرت امام(ره) در زمینه انتخابات و تصمیم گیری مردم خیلی حساس بودند و در این مورد تاکیدات فراوانی داشتند. ایشان اعتقاد داشتند که باید روحانیون و طلاب در هنگام انتخابات برای تبیین انتخاب اصلح به شهرها و روستاها رفته‌ و این مسئله را برای مردم روشن کنند، چرا که شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و دینی است.

وی ادامه داد: انتخابات و انتخاب اصلح در گفتمان حضرت امام(ره) در واقع قیاسی است که در مسئله قیام سیدالشهداء(ع) بیان می شود، لذا نباید در این مسئله بی تفاوت بود.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: حضرت امام(ره) می فرمودند، آنها خیلی از ما بهتر درک کرده اند که اسلام با آنها چه کرده است و به خاطر همین دشمنی خود را با اسلام اعلام کرده اند و می خواهند شما هم وارد انتخابات و سیاست نشوید و اگر هم وارد انتخابات شدید شیطنت کنند و افراد مد نظر خود را بر مردم بگمارند.

عضو هیئت امنای دانشگاه هنر اظهار کرد: در انتخابات گذشته همگان دیدند که چطور رسانه های غربی زمانی برای شرکت نکردن مردم بسیج شدند و از یک جناح و فرد خاصی حمایت کردند و این یعنی همان تذکر حضرت امام(ره) که متذکر شده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مبلغین دینی و طلاب باید در مسائل اجتماعی حضور داشته باشند، افزود: به نظر بنده طلاب به نسبت سطح تحصیلی خود باید از مسائل و موضوعات مطرح در جامعه اطلاع کافی داشته باشند و طوری هم نباشد در اصل فعالیت حوزوی آنان خللی وارد شود.

وی اظهار کرد: طلبه موفق و موثر برای جامعه طلبه ای است که علاوه بر یادگیری و تبحر در علوم حوزوی، در مسائل و موضوعات مطرح جامعه نیز تبحر داشته باشد و این طلبه می تواند هر جامعه هدفی را که در آن قرار بگیرد مدیریت کند و به سرمنزل مقصود برساند.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان خاطره ای از دوران تبلیغی خود، اظهار داشت: بنده بعد از دفاع مقدس، به مدت دو سال برای تبلیغ به زندان رفتم و در آنجا مشغول تبلیغ به صورت چهره به چهره بودم و با مسائل مختلف و متفاوتی رو برو شدم و این برخورد با مسائل جدید باعث مطالعه بیش از پیش بنده شد تا در مورد آن مسائل جواب داشته باشم.

تصاویر سیزدهمین اجلاسیه مسئولان مدارس و مراکز تخصصی حوزه تهران

وی با تاکید بر این که مسئولین حوزه باید بسترهای حضور طلاب و روحانیون را در جامعه هموارتر کنند، گفت: یکی از بسترهای خوبی که می توان برای فعالیت طلاب علوم دینی ایجاد کرد، گفتمان انقلاب اسلامی و رهنمودهای حضرت امام(ره) است که باید در جامعه مطرح شود تا مسئولین و مردم بدانند باید در چه مسیری قدم بردارند؛ متاسفانه دشمن در خصوص فراموشی گفتمان حضرت امام(ره) تلاش های جدی صورت داده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان تاکید کرد: مردم در قبول اصل نظام تردیدی ندارند، ولی باید بصیرت آنان را برای انتخاب اصلح تقویت کرد تا افراد با صلاحیت وارد مسئولیت های خطیر نظام شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha