جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/ دستیابی به نظریه انتظار از دیدگاه مقام معظم رهبری نیازمند تبیین همه جانبه به ویژه آسیب شناسی آن از نگاه ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه  همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد گفت: فرهنگ انتظار در عین کارآمدی و جایگاه ویژه ای که در جامعه بشری به ویژه مسلمانان دارد، مانند هر پدیده فرهنگی دیگری با آسیب هایی مواجه و نیازمند آسیب شناسی است.

این محقق اضافه کرد: از سوی دیگر دستیابی به نظریه انتظار از دیدگاه مقام معظم رهبری نیازمند تبیین همه جانبه به ویژه آسیب شناسی آن از نگاه ایشان است.

وی افزود: در این میان پیشینه تاریخی انتظار و مهدویت در میان مسلمانان و اهتمام و نگاه ویژه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به دانش تاریخ، آسیب شناسی تاریخی انتظار از نگاه ایشان را اهمیت دو چندان می بخشد.

این پژوهشگر بیان داشت: نگاهی به سخنان ایشان درباره مهدویت و انتظار نشان می دهد معظم له با حساسیت ویژه ای به آسیب شناسی تاریخی انتظار توجه داشته و بر دوری از این آسیب ها تأکید کرده اند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha