پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یازدهمین مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ یازدهمین مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان گام دوم انقلاب و اندیشه تحول و تعالی در حوزه های علمیه شامگاه پنجشنبه در سالن جلسات دفتر این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، یازدهمین مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان گام دوم انقلاب و اندیشه تحول و تعالی در حوزه های علمیه شامگاه پنجشنبه با حضور آیت الله محمد یزدی و اعضای جامعه مدرسین و اساتید برجسته حوزه علمیه قم در سالن جلسات دفتر این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این برنامه و پس از مرثیه سرایی برای شهادت حضرت زهرا(س)، حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن، احمدالحسن ها را مطرح کرد و بیان کرد که هر کس از او تبعیت نکند باید نابود شود و حوزه های علمیه باید به حاشیه برود، درست است که در حوزه علمیه اختلاف نظر وجود دارد، اما شهادت سردار سلیمانی نشان داد که همه در اهداف بزرگ مشترک هستند.

پس از وی، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، مجمع عمومی جامعه مدرسین تا امروز توانسته حلقه وصلی در بین نهادهای حوزوی باشد، کار تصدی گری و عملیاتی متکفل نشود، اما بتواند ساماندهی کند.

سپس آیت الله یزدی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه در سخنان تجمل گرایی را آفت بزرگ روحانیون دانست و مطرح کرد: هر چه می توانیم باید از دنیا فاصله بگیریم؛ وظیفه همه ما این است که در حد توان خود و بدون ترس، در ترویج احکام و آداب و اخلاق اسلامی فعال باشیم تا مدیون خون شهدا نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه نیز در انتها مطرح کرد: سالی که ما قبول مسئولیت کردیم، حدود 12 مدرسه تحت پوشش برنامه آموزشی سطح یک بودند، امروز بیش از 250 مدرسه تحت پوشش هستند.

وی اضافه کرد: 54 منبع در بخش منابع آموزشی تولید یا اصلاح شد، در این منابع و برنامه ها به قرآن و حدیث توجه ویژه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha