سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر شما/ حضور طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی از آمادگی گروه های جهادی برای اعزام به مناطق سیل زده خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به سیل های امسال در نقاط مختلف کشور و کمک رسانی مردم به این مناطق  گفت: متاسفانه از اوایل امسال شاهد سیل های شدید در نقاط شمال و غرب کشور بودیم که با همت مردم و مسئولین اقدامات کمک رسانی بخصوص از حوزه علمیه کشور و نیز استان خراسان جنوبی به خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: سیل و آبگرفتگی بخشی از استان سیستان و بلوچستان در هفته های اخیر باعث شرایط سخت برای مردم غیور این منطقه شده است.

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به کمک رسانی مردم به مناطق سیل زده، افزود: مردم این استان هم  اکنون در شرایط سختی به سر می برند که همه باید برای امدادرسانی و کمک به این هموطنان بسیج شویم، همانگونه که در این چهل سال نشان دادیم که ملت ما ملت روزهای سخت  است .

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به تلاش های نیروهای امدادی، سپاه و بسیج و ارتش و دیگر دستگاه ها، تصریح کرد: اتفاقی که برای مردم این بخش از کشور افتاده، برای همه ما متاثر کننده است، لذا حوزه علمیه استان خراسان جنوبی آمادگی کامل خود را برای امدادرسانی و کمک به هم وطنان سیل زده در استان سیستان و بلوچستان اعلام می کند.

حجت الاسلام نخعی پور با بیان اینکه در حال جمع آوری کمک های مردمی هستند،خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان جنوبی آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی روحانیون، طلاب، مسئولان و مردم برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان می باشد و اقشار مختلف جامعه می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 6037997900001489 که مشترک بین حوزه علمیه و کمیته امداد امام خمینی (ره ) واریز نمایند.

وی افزود: این موقعیت های خاص است که انسانیت ها مشخص می شود، لذا یاری رساندن به هم وطنانمان در این بخش از کشور نه تنها یک وظیفه است، بلکه واجبی دینی و انسانی می باشد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی از آمادگی گروه های جهادی حوزه های علمیه خراسان جنوبی برای اعزام به مناطق سیل زده خبر داد و عنوان کرد: گروه های جهادی مدارس علمیه مختلف شهرستان های خراسان جنوبی در قالب گروه های 20 نفره در صورت اعلام نیاز مناطق سیل زده آماده اعزام و خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان هستند.

حجت الاسلام نخعی پور بیان کرد: در خصوص جمع آوری کمک های غیر نقدی مدرسه ی علمیه خضری پیشرو بوده اند و طی روز های آینده یک ماشین خاور از اقلام مورد نیاز و ضروری به مناطق سیل زده فرستاده خواهد شد.

وی افزود: مردم متدین و انقلابی خراسان جنوبی همیشه همراه مردم و ولایت بوده اند و امروز نیز،هموطنان خود را در استان همجوار در کمک رسانی تنها نخواهند گذاشت.

انتهای خبر/13

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha