سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/مسئول دفتر سردار سلیمانی بیان کرد: شهید سردار سلیمانی احترام بسیاری به علما و روحانیون داست و دست آنها را می بوسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی ایرانمش امروز در مراسم سوگواره یاس نبوی  و همایش مبلغین فاطمی که در مجتمع فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، گفت: سردار سلیمانی یک انسان کامل عرفانی بود.

وی افزود: بسیاری از ما ایشان را به عنوان یک فرمانده نظامی می شناختیم ولی ایشان با طی کردن کمالات اخلاقی و عرفانی یک انسان کامل بود. ایشان در مباحث اجتماعی و عام المنفعه و حتی مباحثات بین المللی یک انسان نمونه بود.

مسئول دفتر سردار سلیمانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند که بسیاری از کارهای ایشان تا ابد شناخته نشود. نهاد مقاومت با دست ایشان کاشته شد و این نهاد امروز به درختی تنومند مبدل شده است که انشاءالله با قیام حزب الله و جهاد اسلامی و حماس فلسطین و حیدریون و زینبوین و دفاع الوطنی و... نقشه دشمنان را بر هم ریخت.

وی گفت: سردار سلیمانی انسانی تیزهوش و بی باک بود. ایشان در زمان جنگ هیچ گاه نامی از گردان خود نمی بردند؛ همیشه از دیگران نام می بردند؛ در زمینه دفاع از حرم هیچگاه از نقش خود نمی گفتند.

ایرانمنش یادآورشد: در علمیات والفجر 8 دشمن را غافلگیر کردیم و به نوعی بهترین عملیات غافلگیری دشمن بود که شهر فاو را در این عملیات از دست دشمن گرفتیم. در آن زمان ایشان یک تدبیر امنیتی عالی را در خط پیاده کردند که مثال زدنی بود.

وی افزود: ایشان بلافاصله پس از ازدواج خود به جبهه رفتند و می گفت که جبهه امروز بیشتر به من نیاز دارد؛ وقتی که لشکر ثارالله پس از جنگ به منطقه بازگشت وظیفه امنیتی منطقه را به عهده گرفت. ایشان برای تامین امنیت در مناطق شرق کشور سران طوایف را دعوت کردند که باید اسلحه های خود را تحویل دهند. این اقدام تدبیر جالبی بود که باعث جمع آوری عظیمی از سلاح ها و ایجاد امنیت در منطقه شد.

مسئول دفتر سردار سلیمانی بیان کرد: زمانی که ایشان از سال 86 وارد سپاه قدس شد اقدامات بسیاری انجام داد. ایشان مدیر بسیار کتوم و پیچیده بود. در همه ابعاد زندگی و پیگیری و پشتکار بسیار پیچیده و بسیار مصمم بود. هر وقت دستوری می داد تا پایان، اجرای آنها را دنبال می کرد.

وی گفت: ایشان احترام بسیاری به روحانیت و علما می گذاشت و همیشه دست علما و روحانی را می بوسیدند و به فرزندان نیز می گفتندکه دست عالمان را ببوسید.

ایرانمنش یادآورشد: شهید سلیمانی در هر موقعیتی که پیدا می کردند به دیدار خانواده شهدا می رفتند. تواضع و فروتنی ایشان مثال زدنی بود؛ همیشه در کنار محروم بود. همیشه به کارکنان خود توجه داشت و به مشکلات آنها رسیدگی می کرد.

وی افزود: در 21 سال فعالیت در کنار ایشان هیچگاه برگه توبیخی برای هیچ فردی امضا نکرد؛ در حالی که توبیخ در گستره فعالیت نظامی یک امر عادی بود. حتی یک بار هم برگ اخراج کسی را امضا نکرد. حتی وقتی کسی خطایی می کرد و فرماندهان می گفتند که ایشان باید اخراج شود میگفتند که اگر ایشان خطایی کرده خانواده او چه کرده است که باید با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند؟

مسئول دفتر سردار سلیمانی بیان کرد: ایشان همیشه با تخطی نیروها به شکلی رفتار می کرد که نیروها همیشه ایشان را پشتیبان خود می دیدند. وقتی خبر تخطی یک نیرو را به ایشان می دادند می گفتند که من فقط از ایشان روزهای شجاعت وجنگ آوری را دیده ام ولی اگر کار بسیار بدی کرده است او را اخراج نکنید بلکه تا حد کافی تقلیل حکم دهید.

وی گفت: سردار سلیمانی شهادت را به چشم خود می دید. ایشان یک سال پیش می گفت که دعا کنید همین الان شهید شوم زیرا اثر خون من در آینده چنین مواج نخواهد بود. امروزه می بینیم که ایشان چه بصیرتی نسبت به این مساله داشت.

وی اظهارکرد: اثر خون این شهید امروز و آینده بسیار بالا است و اگر این اثر از حضور فیزیکی ایشان بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی در مناطق جنگی همیشه به فکر حیوانات کوهی و منطقه ای بود و آب و غذای آنها را تامین می کرد.

وی گفت: اکثر جلسات ایشان پیش از طلوع آفتاب بود. ایشان همیشه از وقت استفاده می کرد و 18 ساعت از روز را واقعا استفاده می کرد. این مساله برای همه مدیران ما یک درس است که چگونه از ساعات خود استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha