سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ آئین رونمایی از کتاب "رسالات سبحان" آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: حضرت زهرا(س) تشیع و ولایت را تثبیت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سبحانی امروز در سوگواره یاس نبوی و گردهمایی مبلغان فاطمی که در مجتمع فرهنگی امام زاده سیدعلی(ع) به همت اوقاف قم  برگزار شد،گفتند: امروز به این نتیجه رسیده اند که یکی از اسوه های تربیت، ارایه اسوه ها و الگوها است.

ایشان افزودند: قرآن مجید دو اسوه را در قرآن بیان می کند و در مقابل آنها دو اسوه بد را هم نشان می دهد. خداوند همسر فرعوت را معرفی می کند و ایشان را به عنوان یک الگوی ناب معرفی می کند.

معظم له بیان کردند: حضرت خدیجه و حضرت زهرا(س) دو زن بزرگواری بودند که اسوه تمام نمای همه زنان مسلمان هستند. حضرت خدیجه در سه سال آخر رنج های بسیاری برای همراهی پیامبر کشیدند و چند روز پس از شکسته شدن حصر از دنیا رفتند.

ایشان با اشاره به مقامات عالیه حضرت زهرا(س)، اظهارکردند: اخیرا کتابی در ریاض یا مصر درخصوص حضرت زهرا(س) نوشته شده است که به اسم تعریف از ایشان به دنبال تضعیف روایات مرتبط با ایشان است.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: مودت در قربی دارای دو اثر است. نخست اینکه برای این مودت برای نفس انسان یک کمال به شمار می رود. علاوه بر آن باعث می شود که در زندگی سالک آنها باشیم.

ایشان افزودند: در سوره مبارکه اسراء می خوانیم که خداوند خطاب به پیامبر اسلام آیه مودت فی القربی را بیان کردند و به همین دلیل بود که ایشان فدک را به حضرت زهرا (س) تقدیم کردند.

معظم له مساله مباهله را یکی از مهمترین جلوات عظمت حضرت دانست و بیان کردند: حضرت زهرا(س) در ماجرای مباهله حضور داشتند و ثابت می شود که ایشان تنها زنی است که در مدینه می تواند برای دعای پیامبر آمین بگویند. در ماجرای کسا نیز حتی ام سلمه نیز اجازه حضور نیافت.

ایشان اظهارکردند: حضرت زهرا(س) خدمتی کردند که هیچ کس انجام نداده است؛ ایشان تشیع را «تثبیت» کردند. زیرا دشمن به دنبال فراموش کردن مساله ولایت بود. حضرت زهرا(س) با خطبه ووصیت و خشم خود ثابت کردند که این گروه جزو خلفای رسول خدا نیستند. حضرت زهرا(س) با خلفا بیعت نکردند و این بیعت نکردن خیلی از مسایل را روشن کرد.

ایشان افزودند: باید تبلیغ تشیع را بدون تنش بیان کنیم. هر مجلس که نامی از حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) برده شود نورانیت به همراه می آورد. در تبلیغ باید از قرآن و سنت بزرگان استفاده کرد ولی مباحث تبلیغی باید متمرکز روی آیات و روایات باشد.

معظم له بیان کردند: اگر بخواهیم مردم را به سمت قرآن و دین دعوت کنیم باید از این دو گنجینه معنوی یعنی قرآن و روایات استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha