سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
 اختتامیه مسابقات دارالقران امام علی(ع)

حوزه/ مدیرعامل دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) گفت: تاکنون 12 دوره از این مسابقات با هدف لبیک به ندای رهبری در جهت ضرورت انس با قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد انصاری مدیرعامل دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات سراسری این دارالقرآن،‌ اظهار داشت: در شورای برنامه‌ریزی تصمیم گرفتیم با توجه به شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی و جنبه بین‌المللی این دوره از مسابقات، نام این شهید سرافراز را برای مسابقات امسال انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)‌ یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در بخش خواهران از امروز در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شده است، افزود: تاکنون 12 دوره از این مسابقات با هدف لبیک به ندای رهبری در جهت ضرورت انس با قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برگزار شده است.

انصاری با تأکید بر اهمیت این مسابقات در سطح و پوشش عمومی کشور، تصریح کرد: در قسمت خواهران این دوره ۵ هزار و ۶۱۸ نفر ثبت‌نام کردند که سال گذشته آمار در همین حدود بود و در بخش برادران نیز هفت هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم که جمعاً ۱۲ هزار نفر شرکت‌کننده خواهر و برادر در سال گذشته و امسال داشتیم.

مدیرعامل دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) خاطرنشان کرد: این مجموعه از سال ۱۳۴۱ فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرده اما تا سال 1385 فعالیت آن به‌صورت مسابقات نبود تا آنکه از سال ۸۶ در پاسخ به فراخوان رهبری برای ایجاد انگیزه میان اقشار مختلف جامعه در جهت انس با قرآن کریم و نیز ضرورت تربیت حافظان قرآن به‌عنوان مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن، اقدام به برگزاری مسابقات سراسری قرآنی نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha