پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیرحسین شریفی
امیرحسین شریفی

حوزه / یک تهیه کننده سینما گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند تا سالها الهام بخش آثاری سینمایی و تلویزیونی بسیار باشد.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  با بیان این‌که قهرمانان ایران اسلامی، همانند الگوهای غربی پوشالی نیستند، اظهار کرد: اگر در سینمای هالیوود دقیق شوید متوجه خواهید شد که اکثر قهرمانان آنها، شخصتی‌های خیالی هستند. سوپر من، بتمن و... نمودی بارز این اتفاقند. دلیل این اتفاق هم کاملاً روشن است، چون به دلیل نداشت قهرمانان حقیقی آنها خود را دلبسته شخصیتی‌های غیرواقعی کرده‌اند.

وی افزود: ایران اسلامی بر خلاف غرب سرشار از قهمرنان ملی و اسلامی است، اما ما آنچنان که باید قدر آنها را نمی‌دانیم و در فیلم‌های سینمایی نمودی از آنها را روی پرده مشاهده نمی‌بینیم. نکته تاسف آورتر این‌که حمایت خود را در جهت قهرمانان غربی متمرکز کرده‌ایم. برای این ادعا می‌توان فیلم‌های تلویزیونی یا شبکه نمایش خانگی را مثال زد. در آثار تلویزیونی بسیاری از فیلم‌های غربی روی پرده می‌روند بدون اینکه مسئولان متوجه باشند این چنین آثاری کودکان و نوجوانان ما را فریفته خود خواهد کرد.

تهیه‌کننده فیلم تحسین شده «اشک سرما» اضافه کرد: شبکه نمایش خانگی نیز اخیرا اهرمی برای  تبلیغ سبک زندگی غربی شده است. در این رابطه نمی‌خواهم از کاری نام ببرم، اما کافیست دقتی در تولیدات این حوزه داشت باشید تا متوجه شوید سبک زندگی مد نظر این کارها هیچ ربطی به فرهنگی دینی و ملی ما ندارند.

وی با بیان این‌که سردار سلیمانی باید محور تولیدات متعدد سینمایی و تلویزیونی باشد، گفت: تشیع پیکر سردار دلها نشان از جایگاه این شهید در جامعه داشت، برای همین مطمئن باشد هر کاری که در این حوزه تولید شود بر جان و دل تماشاگران خواهد نشست. در این رابطه باید تاکید کنم که بخشی از کارکرد این دست فیلم ها ‌می‌تواند افشای واقعیت برای جهانیان باشد.

شریفی با بیان این‌که رسانه‌های غربی با تبلیغات خود می‌خواهند حقایق را به نوعی دیگر برای مردم بازگو کنند، تصریح کرد: متاسفانه رسانه‌های غربی به واسطه قدرت رسانه‌ای خود برخی مواقع حقیقت را به گونه‌ای دیگر برای مردم بازگو کنند. درباره سردار سلیمانی چنین تلاشی از سوی آنها صورت گرفته است، پس اگر فیلم‌های خوبی در این زمینه ساخته شود، مطمئن باشد بسیاری از نقشه‌های آنها بر ملا خواهد شد.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: نکته مهم اینجاست  فردی که می‌خواهد درباره سردار سلیمانی فیلمی بسازد، اولاً به واسطه تخصص باید بالاترین کیفیت را در کارش داشته باشد، دوم اینکه به لحاظ اعتقادی باورهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را با جان و دل پذیرفته باشد، چون هر اندازه که فیلمسازی حرفه‌ای باشد بدون اعتقاد کارش ارزشی نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که تلویزیون هم باید در این زمینه نقش خود را ایفا کند، تاکید کرد: رسانه ملی به دلیل بودجه‌ای که در اختیارش است به نظرم یکی از اصلی‌ترین محل‌ها برای کار کردن درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است به ویژه به واسطه ساخت سریال های تلویزیونی این خواسته می‌تواند، عملی شود، اما باید در نظر داشت فیلم‌های اینچنین تنها به آثاری خلاصه نشود که زندگی سردار را مد نظر دارند، بلکه کارهایی که تاثیرات وی را نشان می‌دهد هم می‌تواند در این جهت باشد.

وی در انتها تاکید کرد: سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب همیشه به عنوان سینمای اخلاقمدار در جهان شناخته شده است، اما این ویژگی باید با کارکرد انقلابی نیز همراه باشد. برای رسیدن به این خواسته هم باید سیاست‌گذاری مدون صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha