پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق رؤسای فراکسیون های مجلس نمایندگان را به عدم کوتاهی و تأخیر در حل بحران های عراق و انتخاب نامزد نخست وزیری دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق رؤسای فراکسیون های مجلس نمایندگان را به عدم کوتاهی و تأخیر در حل بحران های عراق و انتخاب نامزد نخست وزیری دعوت کرد و بر ضرورت وجود مطالبات و رهبران معین برای تظاهرات تأکید نمود.

آیت الله مدرسی افزود: برنامه های خارجی در برخی از افراد نفوذ کرده و تحرک آنان برای شکست تظاهرات مسالمت آمیز به صورت پنهانی آغاز شده است.

ایشان اعضای مجلس نمایندگان را به تشکیل جلسات مشورتی برای بیرون آوردن کشور از بحران از طریق ترسیم نقشه راه مشخص و انتخاب سریع نخست وزیر دعوت کرد و نسبت به کوتاهی در مسئولیت شرعی هشدار داد.

آیت الله مدرسی رؤسای فراکسیون های مجلس نمایندگان را به عدم کوتاهی و تأخیر در حل بحران های عراق و انتخاب نخست وزیر دعوت کرد و گفت: آنها برای خدمت به کشور قسم خوردند و مسئولیت پذیرفتند و امروز باید به مسئولیت عمل کرده و به دور از محاسبات حزبی نخست وزیر مناسبی برای دولت انتخاب کنند.

این عالم عراقی تصریح کرد: عراق امروز نیازمند رهبران برجسته ای است که چالش های زندگی، آنان را صیقل داده و از آن سر بلند بیرون آمده اند و به مردانی که برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خود به قدرت و حکومت طمع دارند، نیاز ندارد.

ایشان در ادامه گفت: مسئولیت امروز مجلس نمایندگان، بزرگتر از مسئولیت هر عراقی دیگر است، پس زمانی که نیت‌شان را برای خداوند متعال خالص کردند و در جهت منافع کشور تلاش کردند، خداوند سبحان آنان را موفق خواهد کرد.

آیت الله مدرسی بیان داشت: ملت از دولتی راضی خواهد بود که مهم ترین حقوق آن؛ از جمله خدمات اساسی، امنیت، آزادی، دستگاه قضائیه مستقل و حاکمیت کشور را فراهم کند و در این صورت شهروند به این درک خواهد رسید که دولت برگرفته از ارزش ها و آرمان های اوست.

ایشان در خصوص تظاهرات مردمی اشاره کرد: ملت ما از طریق تظاهرات گام مثبتی برداشتند و ما از روز اول، از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت کردیم و این مسئله برای احقاق حق مطلوب است؛ چرا که امیدی به پیشرفت و تکامل ملت سست و ترسو نیست.

آیت الله مدرسی بر ضرورت وجود مطالبات و رهبران معین برای تظاهرات تأکید کرد و گفت: برنامه های خارجی در برخی از افراد نفوذ کرده و تحرک آنان برای شکست تظاهرات مسالمت آمیز به صورت پنهانی آغاز شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha