شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعرافی نمازجمعه

حوزه/ امام جمعه قم گفت: انتخابات اسفندماه می تواند حلقه عظمت ملت ایران و جبهه مقاومت را تکمیل کند، در روز انتخابات همه مردم باید با هر نظری که دارند، برای اقتدار ایران و اسلام و انقلاب در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند؛ هیچ بهانه ای از هیچ فرقه ای برای دور شدن از صندوق های رای پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، در خطبه اول  عنوان کرد: چهارمین اصل در تمهیدات خانواده به عنوان وظایف والدین در قبال فرزندان عبارت از انتخاب نام نیک و ارزشی برای فرزندان بود.

وی افزود: اهمیت نام نیک به قدری بالاست که بیش از 80 روایت در کتب اربعه و روایی در باب آن وارده شده است.

امام جمعه قم گفت: سود و نفعی که در روایات به آن اشاره شده بود، برکات نام نیک، تقدیس ملائکه نسبت به خانه ای که نام اولیای الهی در آن است، خشم شیطان از نام نیک و خشنودی او از نام های ضد ارزشی و برکت نام نیک برای اهل خانه از آثار مطلوب نام نیک به شمار می آید.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: نام نیک در قیامت عائدی و ثمراتی دارد و در باب 22 وسائل حدیث نقل شده که امام صادق(ع) از رسول خدا(ص) فرموده اند که نام های نیک برای خود برگزینید، چرا که در روز قیامت شما با نام های خود محشور خواهید شد.

وی تصریح کرد: در روز قیامت به کسانی که نام نیک دارند گفته می شود که نام تو نوری است و برخیز به سمت نور نام خود حرکت کن.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: تاثیر نام نیک در ورود به بهشت و متنعم شدن به نعمات بهشتی در قیامت هفتمین اثر نام نیک بوده و نام پیامبر و اولیای الهی سبب می شود که انسان در قیامت دارای وزن بالا باشد و روانه بهشت شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: روز قیامت خداوند نسبت به کسانی که نام نیک داشتند، اما لغزش هایی هم داشتند خطاب می کند که تو از نام خود حیا نکردی، اما من از صاحب نام تو حیا می کنم که هم نام رسول خدا و اولیای الهی را دچار عذاب کنم.

وی اضافه کرد: یکی از چیزهایی که تصویر ما را از خود نشان می دهد، نام خوب یا بد است، به همین دلیل می گویند که دیگران را به نام های بد خطاب نکنید؛ چرا که این نام ها در ارزیابی انسان از خود و ارزیابی دیگران از انسان تاثیرگذار است.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: پرهیز از نام های ضد ارزشی سازنده یک شخصیت در جامعه بوده و یکی از عوامل موثر در ساختمان شخصیتی فرد نام است.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: روایات ما بهترین نام ها را نام هایی می دانند که عبودیت خدا را نشان می دهد، یاد انبیای الهی به خصوص یاد پیامبر اسلام(ص) را زنده می کند؛ نام ائمه خدا و اولیای الهی هم از بهترین نام ها است.

وی در بخش دوم خطبه های نماز جمعه افزود: در قرآن بیش از 70 مورد امر به تقوا آمده و در قبل و بعد هر کدام از این آیات نکاتی آمده است؛ در آیه 234 سوره بقره آمده که تقوای خدا پیشه کنید، چرا که خداوند به همه اشیای عالم آگاهی دارد.

امام جمعه قم گفت: یکی از مهمترین عوامل خودسازی و تهذیب نفس این است که انسان همواره متذکر باشد و بداند که همواره تحت نظارت علم بی پایان الهی است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: دوربین های مختلفی در جهان انسان را کنترل می کند، اما علم خود عمیق ترین و دقیق ترین کنترل را بر اسرار انسان ها دارد و در پیشگاه خداوند علم حضوری به همه مخلوقات عالم وجود دارد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود اسوه تمام عالمیان شد و در برابر ظلم و ستم قد برافراشت و با خطبه فدکیه عالم را با نور این خطبه روشن کرد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: مجددا باید از ملت ایران و عراق به دلیل تشییع بی نظیر سرداران شهید تشکر کرد، حضور بیش از 30 میلیون در ایران در این حماسه از جلوه های جدید حماسی به شمار می رود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: مجددا باید به خانواده های جانباختگان تسلیت گفت، این خانواده ها علی رغم غم فقدان فرزندان خود و علی رغم فتنه گری های شیطانی آزمون خوبی دادند.

وی اضافه کرد: ملت ایران و نیروهای مسلح از آزمون بزرگ حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد پیروز در آمدند، اما ملت ما در روزهای آینده دو آزمون بزرگ را پیش رو دارند.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: نخستین آزمون راهپیمایی 22 بهمن بوده که همزمان با چهلم حاج قاسم سلیمانی است، این راهپیمایی باید نمادی نو از حضور ملت در عرصه دفاع از آرمان های شهدا و امام راحل باشد.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: انتخابات اسفندماه می تواند حلقه عظمت ملت ایران و جبهه مقاومت را تکمیل کند، در روز انتخابات همه مردم باید با هر نظری که دارند، برای اقتدار ایران و اسلام و انقلاب در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند؛ هیچ بهانه ای از هیچ فرقه ای برای دور شدن از صندوق های رای پذیرفته نیست.

وی افزود: در این انتخابات مردم باید به افراد پاکدست و متخصص رای دهند تا کشور در مسیر درست قرار بگیرند؛ در انتخابات اصل اول حضور پرشکوه، اصل دوم حضور اخلاقی و منطبق قانون برای همه و اصل سوم انتخاب بهترین ها بر اساس حجت الهی است.

امام جمعه قم گفت: تمام دشمنان اسلام و ایران و انقلاب اسلامی امروز دست به دست هم داده اند تا استکبار و آمریکا را از این همه جنایت تطهیر کنند؛ آمریکا خون ملت ها را آشامیده و بدبختی را بر همه ملت ها تحمیل کرده، برخی از افراد طوری حرف می زنند که آمریکا فرشته الهی است و باید به آن ها اعتماد کرد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: نسل امروز نمی داند رژیم منحوس پهلوی چه بر سر کشور آورد، بدترین رژیم در رژیم های پادشاهی ما قاجار و پهلوی بود، آن ها کشور را فروختند و دست شان به خون ملت آلوده است، عده ای بر این سخنان دامن می زنند و برخی از جوانان فریب این سخنان را می خورند.

وی تصریح کرد: عده ای سعی در کوچک نمایی چهل سال انقلاب هستند، علی رغم همه تهدید ها و تحریم ها، در این چهل سال مسیر ما با اقتدار طی شده است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: دست هایی در کار است که عظمت انقلاب اسلامی را کوچک جلوه دهد، دروغ است سخن ملی گراهایی که ایران را از اسلام جدا می دانند، شهید مطهری در خدمات متقابل ایران و اسلام نشان داد که ایران با آغوش باز از مکتب اسلام استقبال کرد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: یکی از مقامات کوچک آمریکا خطاب به سردار قاآنی گفته که اگر راه شهید سلیمانی را بروی به همان سرنوشت مبتلا می شوی، آمریکایی ها بدانند که اگر آن ها هم آن مسیر تروریستی را بروند، با 30 میلیون تشییع کننده در ایران و بسیاری در عراق و موشک های آسمانی ایران در پایگاه هایشان در منطقه مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: مسئولان باید تلاش کنند به درد دل مردم برسند؛ ما به فضل خداوند امیدواریم که همه مسلمانان به پیروزی نهایی برسند که خواهند رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha