جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ حضرت آیت الله سیستانی در بیانیه خود که در خطبه نماز جمعه کربلا قرائت شد، بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق تأکید کرده و ضمن انتقاد از تأخیر در تشکیل دولت جدید، طرف های ذیربط را به همکاری و اتفاق نظر در این مسئله دعوت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سیستانی در بیانیه خود که در خطبه نماز جمعه کربلا قرائت شد، بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق تأکید کرده و ضمن انتقاد از تأخیر در تشکیل دولت جدید، طرف های ذیربط را به همکاری و اتفاق نظر در این مسئله دعوت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، متن بیانیه معظم له را قرائت کرد و گفت: آیت الله سیستانی بر ضرورت اجرای اصلاحات حقیقی که ملت مدت هاست که خواستار آن است و در راه تحقق آن جانفشانی زیادی کرد، تأکید کردند و افزودند کوتاهی و تأخیر در تحقق این امر منجر به رنجش بیشتر شهروندان و طولانی شدن دوره عدم استقرار امنیتی و سیاسی کشور می شود.

متن بیانیه به شرح زیر است:

اول: حضرت آیت الله سیستانی در بیانیه خود بر موضع ابتدایی خود مبنی بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و وحدت اراضی و ملت آن تأکید کرده و قاطعانه با تعرض به اصول ملی از سوی هر طرف یا به هر بهانه ای مخالفت کردند.

شهروندان در خصوص بیان دیدگاه های خود در این رابطه و مطالبه آنچه برای حمایت حفظ حاکمیت ملی ضروری می دانند -به دور از دیکته های خارجی و به صورت مسالمت آمیز- از آزادی کامل بهره مند هستند.

دوم: آیت الله سیستانی بر ضرورت اجرای اصلاحات حقیقی که ملت مدت هاست که خواستار آن است و در راه تحقق آن جانفشانی زیادی کرد، تأکید کردند و افزودند: کوتاهی و تأخیر در تحقق این امر منجر به رنجش بیشتر شهروندان و طولانی شدن دوره عدم استقرار امنیتی و سیاسی کشور می شود.

سوم: تشکیل دولت جدید مطابق زمان مشخص شده در قانون اساسی بسیار به تأخیر افتاده و ضروری است که طرف های ذیربط برای پایان دادن به این پرونده مطابق چارچوب هایی که قبلاً به آن اشاره شده، همکاری کنند؛ چرا که این مسئله گام مهمی در مسیر حل بحران کنونی است.

آیت الله سیستانی بار دیگر تمامی گروه های عراقی را به درک میزان خطراتی که کشورشان را در این مرحله سخت، احاطه کرده، دعوت می کنند و از آنان می خواهند که در خصوص مسائل اصلی و چالش های سرنوشت ساز که با آن مواجهه هستند، موضع یکپارچه داشته باشند و به توافق برسند و در آن منافع عالی کنونی و آینده ملت عراق را در نظر بگیرند والله ولی التوفیق.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha