سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/تبلیغ فقط منبر نیست. این نسیت که روحانی بالای منبر برود و برای مردم سخن بگوید، مهم این است مردم از رفتار و مشی طلبه و روحانی و مبلغ خوششان بیاید و آن وقت است که جذب دین می شوند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان این که در ایام فاطمیه مبلغان توجه داشته باشند مبانی دینی و فاطمی را بیان کنند، گفت:‌مهمتر از بیان مسائل اخلاقی و سیره عملی، رفتار و اخلاق خود طلاب و مبلغین است. در روایت است که مردم را با عمل به دین جذب و دعوت کنیم.

این استاد حوزه اظهار داشت: علمای سلف ما با رفتار و منش عملی خود مردم را جذب دین می کردند، نمونه بارز آن امام راحل است. همگان دیدند که چگونه آن همه جذب این روحانی فقیه مجاهد انقلابی شدند و جان خود را با خدا معامله کردند.

آیت الله فقیهی گفت: در این دین بزرگان زیادی بودند که این گونه رفتار می کردند، مرحوم حضرت آیت الله بهجت ها و ... در بعد اخلاقی و رفتار عملی اثرات زیادی در جامعه داشته اند و هنوز که هنوز همه از آثار اخلاقی و سیره عملی شان سخن می گویند.

وی بیان داشت: بنابراین طلبه، روحانی و مبلغ باید در این شرایط سخت معیشتی خود را درکنار مردم ببیند، همراه‌شان باشد،خود را از مشکلات مردم جدا نداند، مردم را از خود بداند.

عضو جامعه مدرسین افزود: تبلیغ فقط منبر نیست. این نیست که روحانی بالای منبر برود و برای مردم سخن بگوید، آیا این اثر داشته باشد یانه؟ مهم این است مردم از رفتار و مشی طلبه و روحانی و مبلغ خوششان بیاید و آن وقت است که جذب دین می شوند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha