سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی

حوزه/ امام جمعه موقت همدان گفت: مردم عراق متوجه این موضوع شده‌اند که راه پیشرفت و تعالی در بیرون راندن دشمن به ویژه آمریکا از خاک کشورشان است و تا این اتفاق رخ ندهند نمی‌توانند به هدف خود برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، امام جمعه موقت همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، گفت: یکی از ویژگی های انسان عاقل این است که هیچگاه دنباله رو هواهای نفسانی نخواهد بود.

وی افزود: انسانی که عاقل است می‌داند که توجه به نفس، او را از انسانیت دور خواهد کرد و به جای پرداختن به موضوعات ضروری، پایبند به موضوعات غیرضروری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی بهترین توشه برای آخرت را رعایت تقوا عنوان کرد و گفت: توشه‌ای که برای مسافرتی ابدی بسیار به آن نیاز داریم، تقواست و از آنجایی که انسان با دستان خالی نمی‌تواند به مسافرت برود، بدون جمع کردن تقوا نیز قطعا در سفر ابدی خود با مشکل مواجه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نقشه‌های دشمنان و خصوصا منافقین برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ملت ایران در تمام این سال‌ها با ایستادگی در برابر منافقان و دشمنان به آنان ثابت کرده‌اند که همیشه پای انقلاب و نظام خود ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت همدان با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) تاکید کرد: حوزویان و سخنرانان در این ایام باید به تبیین مباحث معرفتی و شناختی بپردازند و شخصیت حضرت را برای مردم تشریح کنند.

سیلی سپاه، آمریکا را به خاک ذلت نشاند

وی حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد را درهم شکستن هیمنه پوشالی آمریکا دانست و گفت: پایگاه نظامی عین‌الاسد، یک پایگاه آمریکایی تمام‌عیار با ۵ هزار سرباز بود که از پیشرفته ترین تجهیزات بهره می برد، اما با سیلی سپاه پاسداران شاهد به خاک ذلت نشستن آمریکا بودیم.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: بر اساس مدارک موجود، حمله سپاه به این پایگاه صدها کشته و مجروح بر جای گذاشته است، اتفاقی که پس از جنگ جهانی دوم، حتی هیچ کشوری در دنیا فکر ضربه زدن به آمریکا را در سر نداشته است، چه برسد به اینکه بخواهد آن را عملی کند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از این اتفاق علیرغم تهدید آمریکا، هیچ غلطی نتوانستند بکنند، ابراز داشت: ترامپ حدود ۱۰ ساعت پس از این اتفاق به تلویزیون آمد، آن هم آمدنی که با لکنت و رنگ پریدگی همراه بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی با بیان اینکه باید قدردان این قدرت باشیم، یادآور شد: توصیه ما به مسئولان این است که به دنبال آمریکا و اروپا نروند، چرا که در ۶ سال گذشته هیچ چیزی نصیب کشور نشده است و لذا نباید دوباره همان راه اشتباه گذشته را ادامه دهیم.

مردم عراق نمی خواهند زیر پرچم آمریکا باشند

وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی مردم عراق، خاطر نشان کرد: خواسته مردم عراق این است که همانند مردم ایران با عزت و قدرتمند باشند، و پیام این راهپیمایی آنها نیز این است که نمی‌خواهند زیر پرچم آمریکا باشند.

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: مردم عراق متوجه این موضوع شده‌اند که راه پیشرفت و تعالی در بیرون راندن دشمن به ویژه آمریکا از خاک کشورشان است و تا این اتفاق رخ ندهند نمی‌توانند به هدف خود برسند.

وی در پایان با تبریک روز گمرک اظهار داشت: دغدغه مسئولان گمرک باید حل مشکلات مردم باشد و کالاهایی که در انبارها مانده است را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha