سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران بودکه نمی خواهند کشورهای اسلامی آزادی، عزت، آرامش، پیشرفت و استقلال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه های نماز جمعه این هفته  که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد گفت: بیشتر دعوت های خداوند برای توجه به تقوا، دعوت جمعی است و تقوا چیزی است که اگر باهم باشیم، اتفاق می افتاد و به کمک هم می توانیم باتقوا باشیم.

 وی تصریح کرد: اگر همه برای تقوا به میدان بیاییم، این فریضه انجام می شود، همان طور که در مسجد، نماز جماعت با حضور جمعی از نماز گزاران انجام می شود و اگر همه با هم بسیج شویم، مسجد زنده و پویا می شود.

 مبارزه با مفاسد نیازمند خواست همگانی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه مبارزه با مفاسد نیازمند خواست همگانی است، بیان کرد: اگر بخواهیم در مبارزه با بدی ها قوی بشویم، باید همه با هم همراه شویم و برای ترویج خوبی ها نیز همین خواست همگانی لازم است.

 امام جمعه قزوین با بیان اینکه بسیاری از مسئولان کشور خدمتگزار و سالم هستند، تأکید کرد: اگر یک مسئول هم خلافی را مرتکب شود، اتفاق خوبی نیست و همه باید فریادشان را محکم بر سر کسانی که خلافی را مرتکب می شوند، بلند کنند تا دست از مفسده بردارند.

 وی با تأکید بر اینکه قدر مدیران لایق و شایسته را می دانیم، افزود: بسیاری از مدیران دلسوز، مؤمن و امانت‌دار هستند و همه مردم قدر آنها را می دانند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله دوتاریخ شهادت نقل شده است که تاریخ دوم بیشتر مورد عنایت علما و مورخان دینی ماست. باید بدانیم که این بانوی بزرگوار فرهنگ ما را سر و سامان داده است و ائمه ما فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها هستند که فقط فرزندان نبودند بلکه شاگردان مکتب آن حضرت بودند.

 امام جمعه قزوین اظهارکرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معلمه بودند و فرزندان خود را در مکتب دین تربیت کردند؛ حتی شاگردان ائمه پس از این بانوی بزرگوار نیز خود را شاگرد ایشان معرفی می کردند. حضرت زهرا (س) حقوق بسیاری بر گردن ما دارند و ما هرچه داریم از ایشان و فرزندان بزرگوارشان است.

 وی با بیان اینکه ریشه تمام عزت و سربلندی و اقتدار و ارزش های معنوی و اخلاقی به حضرت فاطمه (س) و خاندان ایشان برمی گردد، ادامه داد: خدای متعال درباره حضرت مریم (س) که صحبت می کنند می فرماید ملائکه به مریم گفتند که خدا تو را انتخاب کرده و از همه اهل عالم بالاتر و پاکتر و بافضیلت تر قرار داده است.

 رئیس شورای حوزه حوزه علمیه قزوین بیان کرد: زمانی که خدای متعال از حضرت زهرا (س) و خاندانش صحبت می کند بدون واسطه و بدون حضور ملائکه سخن می گوید و می فرماید که خدای متعال شما را پاک و مطهر و برتر بر همه جهانیان قرار داده است. یعنی این شان عظیم را برای این خاندان قرار داد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: فاطمه زهرا (س) دختر پیامبری است که که خداوند فرموده است ای پیامبر(ص) به همه مردم بگو من فرستاده ای برای جهانیان هستم. اما درباره حضرت عیسی(ع) فرزند حضرت مریم سلام الله خداوند فقط بنی اسرائیل را مخاطب قرار می دهد و حضرت عیسی(ع) را پیامبر همین قوم معرفی می کند.

 وی ادامه داد:  خداوند پیامبر اسلام را رحمه للعالمین معرفی می کند که حضرت زهرا سلام الله دختر چنین پیامبری است و معلم و نشردهنده چنین فرهنگی است. در روایت داریم زمانی که از ائمه سوال شد که سیده نساءالعالمین حضرت زهرا (س) یا حضرت مریم(ع) است؟ ایشان فرمودند هر دوی این عزیزان. اما حضرت مریم(ع) سیده نساءالعالمین زمان خودش بود اما حضرت فاطمه زهرا (س) سیده نساءالعالمین است از اول دنیا تا پایان جهان که محدودیت زمانی ندارد.

 حضرت فاطمه(س) شجره طیبه بابرکتی برای اسلام و شیعیان است

خطیب نمازجمعه قزوین عنوان کرد: حتی در برخی از روایت می خوانیم که حضرت زهرا (س) سیده نساءالعالمین اهل بهشت هم است یعنی این موقعیت بزرگ را این بانوی بزرگوار داراست. ما هرچه از عاشورا و غدیر و امام حسن مجتبی و قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) و ائمه اطهار(ع) داریم همه از وجود بابرکت این بانوی بزرگوار است ایشان شجره طیبه بابرکتی برای اسلام و شیعیان است.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) از برادرشان امام حسن(ع) نقل می کنند که مادرم فاطمه را دیدم که در حال عبادت بودند و پشت سر هم مشغول رکوع و سجده بودند تا اینکه روشنایی صبح آشکار شد و دیدم که مادرم برای مؤمنان زن و مرد دعا می کند و همانند رسول اکرم(ص) که رسالتشان زمین و زمان نمی شناسد، دعای حضرت فاطمه(س) نیز زمین و زمان نمی شناسد و امروز نیز شامل حال مؤمنان می شود.

 خطیب جمعه قزوین افزود: امام حسن(ع) می فرمایند حضرت فاطمه(س) خیلی ها را در دعایشان نام می بردند اما برای خودشان دعا نکردند و وقتی از ایشان علت این کار را سؤال کردم، فرمودند اول همسایه بعدا خودمان و این همان فرهنگ فاطمی است.

 وی  اظهار کرد: در مقابل فرهنگ فاطمی فرهنگی قرار دارد که از دورترین نقاط دنیا هواپیمای جنگی، بالگردها و سلاح های کشتار جمعی و ناوهای هواپیمابر برای جنگ، آشوب و فتنه را بسیج کرده اند تا خون بریزند و ناامنی ایجاد کنند در حالی که فرهنگ فاطمی می گوید اول باید دیگران به آسایش و راحتی برسند، سپس خودمان.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند اراده کرده است تا زمین را از لوس وجود مشرکان، کفار و ستمکاران و متعدیان به حقوق مردم، پاک کند و زمین در اختیار اهل تقوا باشد و رهبری فرمودند که اقتدار حقیقی، اقتدار فرهنگی و معنوی است و قدرت حقیقی این گونه است.

 امام جمعه قزوین تشریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند که ملت ایران باید اراده کنند تا قوی شوند و راه مهمی است که در پیش ملت ایران قرار دارد و همه باید تلاش کنیم تا به قدرت و عزت برسیم و آیات و روایات و سیره انبیاء نیز همین را از ما می خواهد.

 قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است

وی به قیام مردم عراق علیه آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبرانی است که نمی خواهند کشورهای اسلامی آزادی، عزت، آرامش، پیشرفت و استقلال داشته باشند و این حرکت، بسیار ارزشمند است و ان‌شاءالله خداوند به حرکت آنها برکت و عزت بیشتر بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به وجود دغدغه های محیط زیستی در استان قزوین گفت: حوزه محیط زیست جز با مشارکت مردم و رسانه های استان و متدینین و همه دغدغه مندان حل نمی شود. باید هرکجا که شاهد ظلم به محیط زیست بودیم اطلاع رسانی کنیم و اجازه ندهیم به شرایطی برسیم که نفس کشیدن برای ما تنگ شود.

 وی درباره کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: کمک به سیل زدگان از سوی مردم استان قزوین بسیار عالی بود که سری اول این کمک ها هفته گذشته ارسال شد و نتایج خوبی به دنبال داشت. البته نباید همه تقصیرات را از وقوع سیل بدانیم، بلکه خانه هایی که استحکام لازم را ندارد با کوچکترین حرکتی تخریب شده است و مردمی که در فقر و فلاکت زندگی می کنند و این فضا فرصتی برای همه ما ایجاد کرده است که بتوانیم کمک کنیم این مردم از فقر شدید نجات پیدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha