جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، اظهار کرد: مشکل مردم و جوانان، اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، تعطیلی کارخانجات تولیدی، و ... است و باید کاندیداها برای حل این مشکلات برنامه عملی ارائه بدهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، جمعه ۴ بهمن ماه، در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبیین مکتب فاطمی، گفت: تنها راه نجات و تعالی بشری مکتب فاطمی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سرنوشت انسان به حضرت زهرا(س) گره خورده است، افزود: هرچقدر زمان جلوتر می رود و به زمان ظهور نزدیک می شویم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به دنیا شناسانده میشود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه در هر مکتب ۲ موضوع مهم جامعیت و اعتبار و تضمینی بودن برای خوشبختی مطرح است، تاکید کرد: ۵ شرط انسان سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی که لازم و ملزوم همدیگر هستند در مکتب سعادت بخش فاطمی به منصه ظهور می رسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طرح تذکر انتخاباتی و تبیین ویژگی های نماینده تراز انقلاب، گفت: مردم باید افرادی را به عنوان وکیل به بهارستان بفرستند که درد مردم و کشور را بفهمند و با ملت یگانه و صمیمی باشند.

امام جمعه تبریز افزود: کسی شایسته نمایندگی مردم است که به دنبال اشرافی گری نباشد و به اسلام، عدالت و منافع پایبند باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مشکل مردم چاپ پوستر های رنگارنگ نیست، گفت: مشکل مردم و جوانان، اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، تعطیلی کارخانجات تولیدی، و ... است و باید کاندیداها برای حل این مشکلات برنامه عملی ارائه بدهند.

امام جمعه تبریز از کاندیداهای مجلس خواست در تبلیغات انتخاباتی توجه داشته باشند که به مبلمان شهری و زیبایی خیابان ها آسیب نزنند و از دیوار نویسی منازل مردم اجتناب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه از روز ۲۷ دی و اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یوم الله دیگر در تاریخ نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: بعداز ۲ هفته پرالهتاب، خطبه های نمازجمعه رهبرمعظم انقلاب یوم‌الله دیگری را رقم زد.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: بعد از شهادت سپهبدسلیمانی و تشییع و بدرقه تاریخی و جریان ساز پیکر مطهر ایشان و سیلی سخت فرزندان ملت در سپاه به آمریکا و همچنین سقوط تلخ هواپیمای اوکراینی و از سویی موج سواری سنگین رسانه ای بر این موضوعات از جانب استکبار، خطبه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی، بار دیگر عظمت قدرت نرم ایران را به رخ جهانیان کشید.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با بیان اینکه اینکه خطبه های نماز جمعه تهران از جهات مختلف حائز اهمیت بود، ادامه داد: خلاصه خطبه های نمازجمعه تهران این بود که برخلاف توهم دشمن، جمهوری اسلامی ایران ضعیف نشده و باورها و رفتارهایمان تغییری نکرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مردم عراق در راهپیمایی ضد آمریکا امروز بغداد، گفت: این راهپیمایی که با مشارکت همه قبایل، شهرها و شیوخ عراقی همراه بود، صدای میلیون ها نفر برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است.

امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا، گفت: ماجرای رسوایی ترامپ درباره رقیب انتخاباتی خود که پرونده استضاح وی را به دنبال داشت نشان می دهد مقامات آمریکایی و شخص ترامپ به رقبای انتخاباتی خود هم رحم نمی کنند و برای ربودن گوی سبقت به دنبال توطئه است، از این رو این سیاستمداران قابل اعتماد نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با تاکید بر وحدت و انسجام در کشور گفت : در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیاز مبرم کشور وحدت و یکپارچگی است، چرا که بعداز حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی و نخستین سیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکا در عین الاسد، سناریوی جدید دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران کاهش مشارکت در انتخابات است.

  خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: انتخابات امسال باید به  مانور قدرت، وحدت، انسجام و مشارکت حداکثری تبدیل شود و با نشاط سیاسی مثال زدنی مردم پای صندوق های رای بیایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha