جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 882973
۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
مسلمانان کانادا

حوزه/ درحالی که در 29 ژانویه 2017، فاجعه حمله خونین به مسجد کبک در کانادا به وقوع پیوست، هر ساله در سالگرد، مسلمانان این کشور هفته «بیداری اسلامی» برگزار می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گلوبال نیوز، دومین هفته سالانه «بیداری اسلامی» پنج شنبه در شهر مونترال کانادا برگزار شد و اعضای جامعه اسلامی به هدف آگاهی سازی پیرامون فرهنگ و مذهب اسلامی، فعالیت ها و برنامه هایی در این هفته دارند.

طی مراسمی که روز پنج شنبه در سالن شهرداری مونترال برای آغاز هفته بیداری اسلامی برگزار گردید، آگاهی رسانی در رابطه با واقعه مسجد کبک که سه سال پیش به وقوع پیوست انجام گرفت.

بوفلدا بنابدالله ، بنیانگذار مرکز اسلامی کبک گفت: برای ما ، این هفته بسیار مهم است زیرا از 29 ژانویه 2017 این فعالیت آغاز شد.

گفتنی است در 29 ژانویه 2019، یک مهاجم مسلح در حمله ای تروریستی به مسجد کبک، به روی نمازگزاران آتش گشود و 6 تن را کشته و ده ها نفر را مجروح کرد. این حادثه تمامی مردم را شوکه کرده و جوامع اسلامی را در وحشت فرو برد. از آن زمان هر ساله یادبود حمله به مسجد کبک برگزار شده اما مسلمانان کانادایی بر این باور هستند که برپایی مراسم بزرگداشت کافی نیست.

ایهاب لطایف هماهنگ کننده کمیته سازمانه هفتی بیداری اسلامی می گوید: یادبود خوب است اما ما این رویدادهای سالانه را برگزار می کنیم تا پل میان ادیانی میان مسلمانان و غیرمسلمانان بسازیم.

 وی به خبرنگاران گفت: تنها با تلاش سخت امکان پذیر است. ما باید خودمان را در معرض دید مردم قرار دهیم و به آن ها بشناسانیم تا نفرت را متوقف سازیم.

گفتنی است هفته بیداری اسلامی در مونترال از 25 تا 31 ژانویه برگزار شده و شامل فعالیت های متعددی از جمله همایش ها، بحث و نشست، میزگردها و تماشای فیلم خواهد بود. بسیاری از مساجد نیز میزبان رویدادهای درهای باز می باشند.

رئیس مسجد بلال گفت:  برای اینکه این پیام را منتقل کنید که مسلمانان بقیه کانادایی هستند و به سازندگی و مشارکت علاقه دارند، این بهترین راه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha