جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حاج شیخ ولی بلندنظر

حوزه/ مسئولان و چهره های حوزوی استان لرستان در پیام های جداگانه ای، درگذشت عالم وارسته و مردمی آیت الله حاج شیخ محمد ولی بلند نظر(ره) را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان، مدیر حوزه خواهران استان، امام جمعه کنگاور، نماینده ۴ دوره مجلس شورای اسلامی و مدیر مدرسه علمیه رضوی الشتر، در پیام های جداگانه ای، درگذشت عالم وارسته آیت الله حاج شیخ محمد ولی بلند نظر(ره) را تسلیت گفتند.

آیت الله بلندنظر(ره) از شاگردان آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت الله سیدمحمود شاهرودی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر که حدود نیم قرن امامت جماعت مسجد جامع شهر الشتر لرستان را عهده دار بود، پس از عمری مجاهدت تبلیغی، عصر جمعه ۴ بهمن ماه، در سن ۹۴ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

بیشتر بخوانید:

آیت الله بلندنظر درگذشت+ زندگی نامه

متن پیام های تسلیت مسئولان و چهره های حوزوی استان لرستان بدین شرح است:

تسلیت نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم جلیل القدر آیت الله آقای حاج محمد ولی بلند نظر رحمة الله علیه موجب تأثر و تألم فراوان شد

این عالم وارسته که از تربیت یافتگان دو حوزه مقدس علمیه قم و نجف بود، در کارنامه زندگی با برکت خود از محضر مراجع عظیمالشأن بهره‌های علمی، اخلاقی و معنوی فراوانی کسب فیض کرد

ایشان عمر شریف خود را صرف ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، تبلیغ معارف و احکام اسلامی و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع شهر الشتر نمود

اینجانب ارتحال این عالم خدمتگزار را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (دام‌ظله العالی)، حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت استان لرستان، خاندان مکرم، فرزندان محترم، همه ارادتمندان به ایشان و به عموم مردم ولایتمدار استان لرستان و شهرستان عالم پرور سلسله تسلیت عرض می‌نمایم و برای آن عالم پارسا رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر عظیم از درگاه خداوند متعال درخواست می‌نمایم

شایسته است عموم مردم مسلمان، متدین و انقلابی آن منطقه مجالس گرامیداشت آن عالم ربانی را با شکوه و عظمت برگزار نمایند.

احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

پیام تسلیت نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری  در پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله حاج شیخ محمد ولی بلند نظر(ره) آورده است: از دیدگاه شرع، دو وصف تواضع و صداقت شاخص اصالت و ایمان و کمال یک انسان است و مرحوم آیت الله بلند نظر حقیقتاً تواضع و صدق او برجسته بود.

آیت الله بلندنظر آنچنان می نمود که بودند و پیدا بود هیچ گونه کبر و نخوت و منیّتی در حرکات، چهره و رفتار او منعکس نیست. محضر او را که درک میکردی به یاد خدا می افتادی و این از صفات مردان الهی و عالمان ربانی است.

 به حکم حدیث المومن بِشْره فی وجهه، این مرحوم را همواره همه با تبسم می دیدند. مردمداری و ارتباط با اقشار مختلف مردم بدون هرگونه تبعیض از ویژگی های این عالم ربانی بود و از این رو درب منزل او به روی همه باز بود.

 این مصیبت را به مقام معظم رهبری و مردم شریف استان لرستان و علمای محترم این استان و مردم فهیم و شهید پرور الشتر و خانواده داغدیده آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

پیام مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان:

خبر ارتحال معظم جناب آیت الله آقای حاج شیخ محمد ولی بلندنظر (رضوان الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و عموم مؤمنین صرف نمودند، و به حق از خدمتگزاران صادق دین و مذهب بودند.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به محضر مبارک حضرت بقیه الله العظم(عج) ،مقام معظم رهبری ، حوزه های علمیه، مردم شریف و مومن شهرستان الشتر  و همچنین خانواده محترم ایشان و دیگر بستگان محترمشان  تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت‌ دارم.

سید ابراهیم حسینی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان

بیشتر بخوانید:

برودت هوا مانع وداع مردم با آیت الله بلندنظر نشد+ عکس

تسلیت امام جمعه کنگاور:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

عروج ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله بلند نظر (رضوان الله تعالی علیه)را به عموم مردم ولایت مدار استان لرستان و شهرستان سلسله به ویژه ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز، روحانیون و بیت مکرم این روحانی عظیم الشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.قطعا سال ها تلاش و مجاهدت در راه تبلیغ و ترویج و اعتلای معارف و اندیشه اسلامی و مردم داری و اخلاق مداری ایشان ماندگار و اثر گذار خواهد بود.

علی محمد لروند، امام جمعه کنگاور

پیام حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی نماینده ۴ دوره مجلس:

خبرارتحال عالم جلیل القدر آیت الله حاج محمدولی بلندنظر رحمته الله علیه موجب تاثروتالم فراوان شد.

ایشان عمر شریف خودرا صرف ترویج مکتب اهل بیت عصمت وطهارت (ع) واقامه نمازجماعت درمسجدجامع شهرستان سلسله نمود.

اینجانب ارتحال این عالم ربانی و خدمتگزار را به مقام معظم رهبری، بیت معظم این مرحوم،جامعه روحانیت استان لرستان،و عموم مردم شریف سلسله و استان لرستان تسلیت عرض نموده برای آن عالم ربانی رحمت و مغفرت الهی برای بازماندگان صبرواجرعظیم از درگاه خداوند متعال درخواست می نمایم

تسلیت مدیر مدرسه علمیه رضوی الشتر:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال جانسوز عالم ربانی، روحانی وارسته، با تقوی و پرهیزگار آیت الله بلند نظر (رضوان الله تعالی علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان شد. آن روحانی ساده زیست و مردمی بیش از نیم قرن عمر شریفشان را در راه تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام و ترویج اندیشه اسلامی صرف نمودند و از خدمتگزاران صادق دین و مذهب بودند و همواره عامل به احکام اسلام ناب محمدی و الگوی تمام عیار انسانیت و موجب فخر و مباهات استان لرستان و شهرستان سلسله بود.

این جانب به نمایندگی از اساتید، کادر، طلاب و روحانیون حوزه علمیه رضوی الشتر ضایعه فقدان آن عالم روشن ضمیر را به بیت مکرم ایشان، حوزه های علمیه استان و مردم شریف و نجیب لرستان وشهرستان سلسله، تسلیت عرض نموده و از درگاه یکتای بی همتا برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان  صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

مسعود بابایی، مدیر مدرسه علمیه رضوی الشتر

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha