جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آئین گرامیداشت فاطمیه دوم در بجنورد

امام‌جمعه بجنورد گفت: اگرچه شهادت سردار سلیمانی دل‌های ما را سوزاند ولی خدا در شهادت این سردار شهید کوثر و خیر کثیر قرار داد و همین خیر کثیر خون سردار سلیمانی بود که باعث شد میلیون‌ها نفر در ایران و عراق بیرون بیایند و بیزاری خود را از آمریکا و صهیونیسم در تظاهرات شعار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم گرامیداشت فاطمیه دوم در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع)، ضمن تسلیت این ایام، با اشاره به ویژگی‌های برجسته حضرت زهرا (س)، بر الگوبرداری از این بانوی بزرگوار تأکید کرد.

وی اضافه کرد: نیت خالص و عمل صالح دو ویژگی برجسته‌ای است که اگر کسی این دو ویژگی را داشته باشد خیر کثیر دارد و خیرش به همه می‌رسد و حضرت زهرا (س) این دو ویژگی برجسته را دارا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خداوند در آیه ۲۶۹ سوره بقره می‌فرماید: «مَنْ یؤْتَ الْحِکمَةَ فَقَدْ أُوتِی خَیرًا کثِیرًا» و تأکید می‌کند خدا دانش و حکمت را به هر کس بخواهد و شایسته بداند می‌دهد، ازاین‌رو باید گفت کوثر به‌وسیله حکمت به دست می‌آید و حکمت را هم خدا می‌دهد برخلاف علم که باید آن را تحصیل کرد.

وی افزود: خطبه حضرت زهرا (س) نشانه دارا بودن حکمت اوست؛ به‌گونه‌ای که بدون مطالعه و پیش‌نویس آن را ایراد کرده است و بزرگان گفته‌اند که این خطبه در بلاغت و فصاحت مانند نهج‌البلاغه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در انقلاب ما نیز کسانی هستند که دارای خیر کثیر هستند ازجمله آن امام (ره) و رهبر معظم است که در طول این ۴۰ سال به ما حکمت می‌آموزند و تمامی جریان‌ها را نشان می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه گفت: خداوند در آیه ۲۱۶ سوره بقره می‌فرماید: «عَسَیٰ أَنْ تَکرَهُوا شَیئًا وَهُوَ خَیرٌ لَکمْ» و تأکید می‌کند چه‌بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آنکه خیرِ شما در آن است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال اگرچه شهادت سردار سلیمانی دل‌های ما را سوزاند ولی خدا در شهادت این سردار شهید کوثر قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: خیر کثیر خون سردار سلیمانی است که باعث شد میلیون‌ها نفر در عراق بیرون بیایند و بیزاری خود را از آمریکا و صهیونیسم در تظاهرات شعار دهند و این همان خیر کثیر مطروحه در قرآن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha