پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حرم مطهر عسکریین

حوزه/ به مناسبت سیزدهمین سالگرد تخریب دو گلدسته حرم مطهر عسکریین(ع) مراسمی با حضور مسئولان و خادمان حرم مطهر و شماری از اساتید حوزه علمیه و مردم و بزرگان سامرا و شماری از زائران برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مدیریت و کارکنان و خادمان حرم مطهر امامین عسکریین(ع) به مناسبت سیزدهمین سالگرد تخریب دو گلدسته حرم مطهر توسط تکفیری های افراطی، مراسمی را با حضور مسئولان و خادمان حرم مطهر و شماری از اساتید حوزه علمیه و مردم و بزرگان سامرا و شماری از زائران برگزار کردند.

در این مراسم پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، پیام تولیت آستان مقدس عسکریین(ع) توسط شیخ سیف العائدی از مسئولان حرم مطهر قرائت شد و در این پیام سالگرد تخریب و انفجار گلدسته های حرم مطهر را از سوی مسئولان و خادمان حرم مطهر به امام زمان علیه السلام تسلیت گفت و این جنایت را اهانتی بزرگ به بیت نبوت و محل نزول وحی دانست که دل های مؤمنان و پیامبر را آتش زد.

شیخ عائدی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی آیات قرآنی اهانت و هتک حرمت مؤمن را حرام دانست و هتک حرکت پیامبر و اهل بیت ایشان را بدترین نوع اهانت دانست و گفت: این اهانت بزرگ خارج از مرزهای انسانیت بود و نشان داد که مرتکبان آن بی ایمان و جاهل و گمراه و منحرف هستند که این گونه به خدای متعال اهانت می کنندو نزد خود خیال می کنند که به او نزدیک می شوند در حالی که با این کار خود را نابود کردند زیرا اکنون هیچ نام و نشانی از آنها نیست و این سرنوشت تمام دشمنان رسول خدا(ص) و اهل بیت (ع) است.

در این مراسم همچنین نمایشگاهی شامل تصاویر و اسناد تخریب و انفجار گلدسته های حرم مطهر و مراحل بازسازی آن برپا شد که توسط حاضران و زائران مورد بازدید قرار گرفت.

حرم مطهر امامین عسکریین(ع) دو بار توسط عناصر تروریست های تکفیری تخریب شده است که اولین بار در ۲۳ محرم ۱۴۲۷ق و دومین بار ۲۷ جمادی الاول ۱۴۲۸ق بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha