پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/مراسم بزرگداشت شهید سردار سلیمانی در مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: توطئه ها و آشوب هایی که این روزها در عراق می بینیم بسیار به فتنه های سال های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ در داخل ایران شبهات دارد و این نشان می دهد که مدیران این فتنه گری ها همان مدیران فتنه در ایران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان صبح امروز در جمع اساتید و معاونین حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: یکی از وقایع مهم در تاریخ این کشور، پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن نظام ستم شاهی بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: انقلاب اسلامی اکنون بعد از گذشته بیش از ۴۰ سال به عنوان یک سد در برابر مستکبران در منطقه و جهان شناخته می شود و همین تاثیرگذاری انقلاب در منطقه و جهان بی شک دشمنی هایی را به دنبال دارد و این همه ترور، جنگ هشت ساله، تحریم های سیاسی و اقتصادی و... تنها گوشه ای از عداوت های استکبار جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با تاکید بر اینکه ترور شهید سلیمانی یکی از توطئه های بی شمار دشمنان بود، افزود: شهادت سردار سلیمانی برکات بی شماری برای جبهه مقاومت به دنبال داشت؛ دشمن به خیال خود می تواند با ترور شهید سلیمانی جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه را تضعیف کند، ولی چیزی به جز آن که می پنداشت نصیبش شد.

وی در بخش دیگری به فتنه گری های آمریکایی، غربی و برخی از کشورهای عربی در عراق و لبنان اشاره کرد و بیان داشت: آرامش در خاورمیانه برای دشمن کابوس بزرگی است، لذا اگر تاریخ را خوب مطالعه کرده باشید متوجه می شوید که خاورمیانه از روزی که خود را شناخته، درگیر جنگ، تروریسم و خشنونت بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: ایجاد فتنه در عراق و تلاش برای کشاندن آن به دیگر کشورها توطئه بزرگی از سوی دشمنان وحدت جهان اسلام است و چندین هدف مشترک را در این بین دشمن دنبال می کند. اولین هدف دشمن احیای دوباره داعش است و بعد از آن ایجاد هرج و مرج در  عراق برای جلوگیری از روی کار آمدن دولتی کارآمد و مردمی است.

این استاد حوزوی ادامه داد: توطئه ها و آشوب هایی که این روزها در عراق می بینیم بسیار به فتنه های سال های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ در داخل ایران شبهات دارد و این نشان می دهد که مدیران این فتنه گری ها همان مدیران فتنه در ایران هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان گفت: ملت عراق باید مانند مردم ایران در مقابل آشوبگران و عناصر نفوذی دشمن با بصیرت و هوشیاری عمل کنند و اجازه تجزیه کشورشان را به دشمنان ندهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha