سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آخرین طراحی ها برای مسجد سه طبقه بولتون ارائه شد + تصاویر

حوزه/ جزئیات نهایی طرح ساخت مسجد مکه در شهر بولتون در انگلستان که قرار است به جای یک مدرسه قدیمی ساخته شده و همزمان یک مرکز اجتماعی - آموزشی دینی نیز باشد، ارائه شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lancashiretelegraph، آخرین طرح های ساختمان مسجد سه طبقه شهر بولتون در انگلیس منتشر شد.

جزئیات نهایی طرح ساخت مسجد مکه، مرکز اجتماعی و مرکز آموزش دینی که قرار است جایگزین یک مدرسه قدیمی شود، همراه با تصاویر فرضی این مسجد به تازگی انتشار یافته اند. این ساختمان برای ساخت مسجد مکه قرار است به منظور تامین نیازهای «رو به رشد» جامعه مذهبی، اجتماعی و آموزشی مسلمانان بازسازی شود.

بنا به اظهارات مهندسان، ساختمان سه طبقه امکانات و کارکردهای زیادی را برای اعضای جامعه فراهم خواهند ساخت.

دیوید کاکس مهندس معماری گفت: هدف این است که آموزشهای دینی ضروری و دوره کمک آموزشی پس از مدرسه در این مکان ارائه دهیم و در عین حال سالن اجتماعاتی را نیز فراهم سازیم.  

تسهیلات اختصاصی ساخته شده دارای یک سالن نمازخانه جدید، وضوخانه، سالن اجتماعات، مرکز تدفین، اتاق های گیاهی و باغستانی در پشت بام خواهند بود.

 این طرح برای اولین بار در ژانویه 2017 به شورای شهری ارائه شد. اما بهانه گیری ها دررابطه با بلندی مناره ها باعث شد طرح تغییراتی پیدا کند.

بنا بر این برنامه ، ساختمان پوشیده از ماسه سنگ که قرار است همزمان با پیوند با نقاط دیدنی تاریخی در شبه قاره آسیا ، در هماهنگی با محیط اطراف قرار بگیرد. در نتیجه سالن نمازخانه تقریبا 15 متر ارتفاع داشته و مناره ها نیز قرار است تقریبا 30 متر بلندی داشته باشند.

به گفته مهندسین، ساختمان سنگ گرانیت شکسته قرار است با ساختارهای مهندسی شهر بولتون هارمونی داشته باشد و مشابه ساختمان های اطراف باشد.

 این پروژه بصورت مرحله ای انجام می شود تا نمازگزاران بتوانند به استفاده از مسجد ادامه دهند و به این ترتیب جمع آوری کمک های مالی در مسجد نیز متوقف نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha