جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست تخصصي آزادي بيان در موسسه قرآني پيامبر اعظم(س) ساري

حوزه/ نشست تخصصی با موضوع «آزادی عقیده و آزادی بیان» با تکیه بر واکاوی تفسیری آیه "لا اکراه فی الدین" توسط موسسه قرآنی پیامبراعظم(س) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بیست و چهارمین نشست تخصصی به سوی گفتمان قرآنی با موضوع «آزادی عقیده و آزادی بیان» که به همت موسسه قرآنی پیامبراعظم(س) ساری در اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران برگزار شد، گفت: آیه لا اکراه فی الدین، به عنوان یک اصل راهبردی در سرلوحه تعامل نظام مترقی اسلام با پیروان دیگر ادیان مطرح و پژوهش پیرامون آن، در رفع بسیاری از ابهام های اجرای احکام اسلام راهگشا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: با توجه به این که آزادی عقیده در اسلام، مبادی و مبانی و نیز حدی دارد، لذا به طریق اولی، آزادی در بیان نیز دارای حد و مرز مشخص است.

وی تاکید کرد: اعدام مرتد با آزادی اندیشه و بیان منافات ندارد، زیرا در نظام دینی شخص مرتد، تنها در صورتی که تبلیغ و توطئه علیه نظام اسلامی کند، با او برخورد می شود و حکم تعرض به وی، همانند حکم تعرض به جاسوس در حکومت های لیبرال جهان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: آیاتی که بر اصل آزادی عقیده تصریح دارند، همه آنها در مقام پذیرش اصل دین است، اما پس از پذیرش اسلام، حق برگشت همراه با ترویج و تبلیغ و توطئه از او سلب می شود.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: ارتداد بر خلاف آزادی است و یک نوع تجاوز به حقوق عمومی به شمار می رود، زیرا عموم جامعه، نظام اسلامی را پذیرفته اند و شخص مرتد در حقیقت می خواهد افکار و خواست عمومی را تضعیف کند.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha