چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس گفت: جبهه جهانی کفر انقلاب را زاییده حوزه های علمیه می داند و اگر دشمن برای بدنام کردن حوزه علمیه توطئه می کند، اشکالی ندارد و از آن نیز نمی ترسیم، چرا که سربازان حضرت ولی عصر(عج) پیمان جانبازی با مولای خود امضا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه محمدیه فیروزآباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار طلاب و فضلای تهران، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار که در شهریور 96 انجام شد برای طلاب تعبیر" نهالان قد کشیده بوستان امامت و ولایت" را به کار بردند که بسیار امید بخش و هویت دهنده است.

وی، طلاب پایه یک و دو را نهال نورس خطاب و اضافه کرد: هنگامی که طلاب به بنیه ای قوی رسیدند به تعبیر نهالان قد کشیده بوستان امامت و ولایت دست پیدا می کنند، آمده ایم تا در بوستان امامت و ولایت تربیت شویم و رشد پیدا کنیم، این توفیق بزرگی است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: هنگامی که فردی به نهال امامت ولایت تبدیل شد دیگر نباید کمال خود را در راه های دیگر جست و جو کند، اگرچه ممکن است این مسیر سختی و دشواری هایی داشته باشد.

وی آیه پایانی سوره فتح را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در همان دیدار طلاب و فضلای تهران به این آیه اشاره کردند، کسانی که با پیامبر(ص) هستند رحیم و مهرورزند، از این رو باید مراقب بود که بین خودمان رحمت وجود داشته باشد، نمونه آن را در انتخابات مشاهده می کنیم که گاهی بین دو جریان اختلاف وجود دارد، باید همه ید واحده شوند و جریان نفاق و نفوذ را نفی کنند.

وی در ادامه به ویژگی های یاران نبی اکرم(ص) اشاره کرد و بیان داشت: طلب پیوسته فضل و رضوان خداوند و نمایان شدن آثار سجود در چهره از جمله ویژگی های افراد صالح است، در بیان ویژگی ها مقام مدح به کار رفته است که خداوند انتظار دارد متصل به این اوصاف شویم.

وی تاکید کرد: از ویژگی اصحاب نبی اکرم(ص) این است که در مرحله نخست ایمان می آورد، بذر ایمان در دل او کاشته می شود و سپس تقویت و رشد پیدا می کند و تبدیل به یک نیروی مدافع دین خدا می شود، بنابراین مدافع دین خدا شدن ارزش کار طلاب و روحانیون است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز جبهه جهانی کفر از حوزه های علمیه عصبانی تر از انقلاب است، ابراز کرد: جبهه جهانی کفر انقلاب را زاییده حوزه های علمیه می داند و اگر دشمن برای بدنام کردن حوزه علمیه توطئه می کند، اشکالی ندارد و از آن نیز نمی ترسیم، چرا که سربازان حضرت ولی عصر(عج) پیمان جانبازی با مولای خود امضا کرده اند، امروز در گام دوم انقلاب رسالت سنگینی بر دوش حوزه های علمیه گذاشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha