چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه  دستاوردهای پژوهش و غرفه انجمن فقه و اصول حوزه

حوزه/ باورهای دینی نقش مهمی در اضطراب زدایی دارند و ارتباط مستقیمی بین مذهبی بودن همراه با عقلانیت و کاهش اضطراب وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر فردی در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی به نام طب هاریسون گفت: نقش دین در سلامت جسم و سلامت روان بسیار زیاد است.

این استاد حوزه افزود: با توجه به این که عصر حاضر، عصر اضطراب و افسردگی است و بشریت امروز با توجه به شرایط ناشی از انحرافای فکری،  عقیدتی، عرفان های کاذب، روش های شیطانی مدرن و ظاهر فریب و فراهم آمدن بستر لذت طلبی هایی دنیوی و سود جویی های مادی و مخرب در فضای مجازی و شبهه های فراوان اعتقادی روان جامعه به شدت آسیب پذیر شده است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه با بیان این که اعتقادها و رفتارهای مذهبی به زندگی انسان معنا می بخشد و نگرش های انسان را مثبت می کند و موجب آرامش روانی فرد می شود، بیان داشت: باورهای دینی نقش مهمی در اضطراب زدایی دارند و حتی ارتباط مستقیم بین مذهبی بودن همراه با عقلانیت و کاهش اضطراب وجود دارد. در همین رابطه قرآن می فرماید« الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللَّهِ ، أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ».

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: براین باوریم بسیاری از بیماری های جسمی نظیری بیماری قند، ناشی از عوامل مختلفی از جمله اضطراب و افسردگی است. لذا سلامت روان جامع نقش به سزایی در سلامت جسم دارد. بنابراین از این منظر نقش دین در سلامت جسم و روان غیر قابل انکار است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه افزود: بنده به عنوان یکی از اساتید حوزه ضمن محکوم کردن حرکت غیر عقلایی این فرد در ارتباط با کتاب طب پزشکی براین باورم که نقش طب سنتی برگرفته از روش های اسلامی مسئله ای انکار ناپذیر است و حداقل روش های طب سنتی در پیشگیری برخی از بیماریها نقش بسزایی دارد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha