سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاسمی نیا

حوزه/معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: بزرگداشت شهدا، دمیدن روحی تازه در کالبد جامعه است ونسیمی روح افزا در دل ها و چشم ها و گوش ها را نوید می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا در یادداشتی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت آورده است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

لزوم تبیین ونهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت ومقاومت دربین دانش آموزان و جامعه

((یاد شهدا، افتخارات شهدا، عزت شهدا را همه باید نصب العین خودشان قرار بدهند، نگذارید فراموش بشود،! شما غفلت کنید، نیروهای انقلاب غفلت کنند، نیروهای مومن غفلت کنند، نفوذی های دشمن از آن طرف وارد می شوند و چیزی هم طلب کار می شوند!؟. من عقیده راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است. بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور، حیاتی و ضروری است.))

این سخنان از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای می باشد.

 امیدواریم تبیین ونهادینه سازی  فرهنگ شهادت و ایثار ومقاومت بیش از گذشته درمیان دانش آموزان  وکتب درسی وباتولیدمحتوای آموزشی صورت گیرد.

بزرگداشت شهدا، دمیدن روحی تازه در کالبد جامعه است ونسیمی روح افزا در دل ها و چشم ها و گوش ها را نوید می دهد.از برکات تولد انقلاب اسلامی که نهالش توسط معمار کبیر آن حضرت امام خمینی (ره) برای بیداری جوامع بشری و اسلامی غرس شد؛ تربیت قهرمانان و دلاورانی بود که در هشت سال دفاع مقدس درخشیدند و حماسه ها آفریدند و شهدای عزیز آن، فائزین و قهرمانان دنیا و آخرت می باشند.

راه ورسم شهادت ودرس مقاومت هیچ وقت کورشدنی نیست  وبه فراموشی نباید سپرده شود ؛همان گونه که حضرت امام خمینی رضوان الله علیه فرموده است:(( خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است وخدامی داند که راه ورسم شهادت کورشدنی نیست واین ملت ها وآیندگان هستندکه به راه شهیدان اقتداخواهندنمود.))

شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وشهدای جبهه مقاومت ومدافعین حرم به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز، دانش آموختگان فرهنگ  ومکتب جهادوشهادت و ایثار ومقاومت هستند و درزمره طبیبانی می باشند که با الهام گرفتن از راه و اهداف قیام حضرت امام حسین(علیه السلام) و بزرگترین معلم حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) با هجرت خود به سوی جبهه ها؛ با بذل خون و جان در راه خداوند، درس حریت و هیهات منا الذله، مردانگی، عدم تبعیت از دشمن، ایثار ، ایمان، توکل به خداوند ، اعتماد به نفس، فداکاری، عاشقی و خدمت گذاری به مردم را به همه دادند و واژه بی همتای معلم را معنا و تفسیر کردند آنان با تاسی به حضرت امیر مومنان علی (علیه السلام) با شهادت خود رستگار شدند و با هجرت و جهاد  بشریت را از جهالت و ضلالت نجات دادند چون از قاب ظاهری کلاس درس و از تن مادی خارج شدند.!

 شهیدان عزیز با پرواز سرخ خود، استقلال، اقتدار، مقاومت، امنیت و ایستادگی در برابر زورگویان و متجاوزان و استکبار آمریکا  ونظام سلطه را به بار آوردند ! که از هزاران ره آورد مجاهدت و دفاع مقدس آنان بود! و این ما هستیم که باید با جهاد کبیر درس های آن ها را به خوبی بیاموزیم و به آنها عمل کنیم تا راه را گم نکنیم!

با برگزاری سی وسومین  یادواره شهدای عزیز فرهنگی ودانش آموز استان قم درمدرسه سرداردل ها وقهرمان بین المللی شهید سپهبدقاسم سلیمانی زانومی زنیم ودرس های مقاومت ؛عزت ؛اقتدار ؛رشادت؛شجاعت ؛شهادت وولایت پذیری رابا روحیه بسیجی وکارجهادی زنده نگه می داریم! 

برای زنده نگه داشتن راه ونام و یادشهدای عزیز واشاعه فرهنگ ناب شهادت و ایثار ومقاومت  شایسته است تا  جشنواره های فرهنگی، آموزشی، هنری و ورزشی، ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران ،خاطرات والدین، خواهران و برادران ، فرزندان و همسر شهدا وجانبازان وآزادگان و ایثارگران فرهنگی و دانش آموز ، تهیه و تولید فیلم های کوتاه و بلند از زندگی آنان و بازخوانی وصیت نامه شهدا در دستور کار باشد.

رفتار و گفتار شهیدان الگو و سرمشق همه باشد و برای کسانی که در  پست آنان تکیه دارند مهم تر است،! چون مسئولیت بیشتری را برعهده دارند.ودرجای شهدانشسته اند! وانتظاراست درخدمت به مردم به معنای حقیقی خادم و فعال تر وپیش قدم باشند!

باایجادیادمان های شهیدان وایثارگران و با دفن شهدای گمنام به ویژه شهدای  نوجوان و جوان دانش آموز  وفرهنگیان در  مدارس ماندگار که در استان ها واستان قم تعیین شده است ، این حرکت می تواند خاطرات سرنوشت ساز هشت سال دفاع مقدس و شهدای عزیز و سرافراز را زنده نگه دارد!.

محمدرضا قاسمی نیا

معاون سواد آموزی اداره کل  آموزش و پرورش قم

۶بهمن ماه 1398

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha