سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: از وقتی موضوع مبارزه با زمین‌خواری هفت‌سنگان جدی شد، ترمز غارت زمین‌های بیت‌المال و زمین‌های کشاورزی کشیده شد و الان احساس می‌کنند که دیگر این کارها به صرفه نیست و جز خفت، خواری، ندامت و بدبختی نصیبشان نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان و زکات دهندگان نمونه که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی علاوه بر تکنولوژی و تجهیزات به عنوان زیرساخت‌های فیزیکی، مسائل معنوی و الهی نیز مؤثر است و خداوند بر این موضوع تأکید کرده است.

 وی افزود: خدای متعال می‌فرماید اگر شما اهل ایمان و تقوا باشید، برکاتمان را از زمین و آسمان به روی شما می‌گشاییم. عدالت یکی از نمادهای تقواست و اگر عدالت را به خوبی در جامعه اجرا کنیم، به گونه‌ای که هر کسی به حق خودش برسد و دلال‌ها و واسطه‌هایی که زحمات مردم را غارت می‌کنند کنار زدیم، باعث می‌شود برکات الهی جای خودش را پیدا کند.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن صراحتاً گفته است در اموال شما حق مشخص و مسلّمی وجود دارد که برای دیگران است و باید آن را پرداخت کنید و اگر کشاورزی که خمس و زکات برعهده اوست آن را پرداخت کند یقیناً مال او برکت پیدا می‌کند و با این کار در راستای عدالت و تقوا گام برداشته است. نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: هر چقدر به ایمان، معرفت دینی و عمل به دستورات دینی روی بیاوریم، یقین داریم که تعداد قهرمانان ملی و استانی ما بیشتر می‌شوند، همانطور که تاکنون نیز کشاورزان ما در عرصه ملی خوب درخشیده‌ و کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

 وی عنوان کرد: الحمدلله هر روز در استان و کشور شاهد موفقیت‌های بیشتر در عرصه ارتقای کیفی و کمّی تکنولوژی کشاورزی هستیم که در نهایت به افزایش کمّی و کیفی تولیدات کشاورزی منجر می‌شود و این پیشرفت‌ها جای شکرگزاری دارد.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند که باید قوی بشویم و کارهایی که شما در عرصه کشاورزی انجام می‌دهید، در راستای فرمایشات ایشان قرار دارد و هر روز می‌باید تقویت شود.

 وی ادامه داد: اقتصاد از ریشه قصد که همان هوشمندی است، آمده است و انسان هوشمند کسی است که از امکاناتی که در اختیار دارد در راستای نیازهای جامعه استفاده کند و در عرصه کشاورزی نیز باید استفاده درست از خاک و آب و کشت محصولاتی که نیازمند آب کمتری باشد و بیشتر به کار جامعه بیاید، مورد توجه قرار گیرد.

صیانت از خاک، آب و هوا از جمله واجبات امروز جامعه است

وی با تأکید بر اینکه صیانت از خاک، آب و هوا از جمله واجبات امروز جامعه است، اظهار کرد: باید متوجه این عرصه باشیم و در راستای حفظ خاک، آب و هوا دغدغه داشته باشیم و مراقب باشیم که دچار لطمه و آسیب نشویم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عدم برداشت بی‌رویه‌ی آب را در راستای حفظ و صیانت از خاک، آب و هوا دانست و گفت: استفاده از تکنولوژی پیشرفته در عرصه کشاورزی نیز در حفظ خاک، آب و هوا مؤثر است.

ترمز غارت زمین‌های بیت‌المال و زمین‌های کشاورزی کشیده شده است

امام جمعه قزوین تأکید کرد: از وقتی موضوع مبارزه با زمین‌خواری هفت‌سنگان جدی شد، ترمز غارت زمین‌های بیت‌المال و زمین‌های کشاورزی کشیده شد و الان احساس می‌کنند که دیگر این کارها به صرفه نیست و آنهایی که احساس نمی‌کنند بدانند که دیگر فرصتی برای غارت زمین ندارند و اگر وارد بشوند جز خفت، خواری، ندامت و بدبختی نصیبشان نخواهد شد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم از آب و خاک صیانت کنیم باید کشاورزان را مورد حمایت قرار دهیم، خاطرنشان کرد: نسل‌های گذشته وقتی این امانت الهی را به ما سپردند، "فرو نشست" کلمه‌ی ناشناخته‌ای بود اما الان کلمه نگران کننده‌ای شده است و باید تلاش کنیم تا این امانت را سالم به نسل بعد تحویل بدهیم.

 وی یادآور شد: زمانی که منابع طبیعی به این نسل تحویل شد، شرایط بسیار خوبی داشتند و ریزگرد نمی‌شناختیم اما امروز با کمبود منابع آب و ریزگردها مواجه هستیم و اینها یعنی به امانت‌ها آسیب رسیده و همه باید دست به دست هم دهیم تا با ساماندهی منابع طبیعی آن را به نسل‌های بعد بسپاریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha