سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دوره تخصصی تربیت متخصص گردشگری دینی

حوزه/ دوره تخصّصی «تربیت متخصص گردشگری دینی» به همت مؤسسه آوای فطرت و معنویت و با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه آوای فطرت و معنویت، اولین مرکز تخصصی گردشگری دینی در کشور در راستای توانمندسازی، ارتقاء و آموزش فعالین بخش گردشگری دینی، بر پایه تحقیقات و پژوهش های علمی و میدانی در سال‌های گذشته پس از گزینش طلاب زبان دان سطوح عالی و علاقه مند به عرصه گردشگری، دوره چهار روزه تخصصی تربیت متخصص گردشگری دینی را برگزار کرد.

این دوره از ساعت 8 تا 18 و در دو نوبت صبح و عصر در تاریخ های پنج شنبه و جمعه 26 و 27 دی ماه 1398 و پنج شنبه و جمعه سوم و چهارم بهمن ماه 1398 در قم برگزار کرد.

با توجه به رویکرد این مؤسسه در نخبه گزینی بعد از ثبت نام اولیه و ارزیابی، از واجدان شرایط مصاحبه علمی به عمل آمد و پذیرفته شدگان نهایی مجوز ورود به دوره را کسب کردند.

برخی از عناوین درسی این دوره عبارت از «آشنایی با مبانی فقهی غیرمسلمانان»، «آشنایی با روحیات ملل و کشورها»، «معماری اسلامی»، «صنعت گردشگری» و «الهیات مسیحیت» بود که توسط اساتید برجسته ملی چون آیت الله علیدوست، دکتر مشهدی زاده، دکتر مرتضی احمدی، خدیوی و حجج اسلام والمسلمین محدثی و میرفندرسکی تدریس شد.

این مرکز با بهره گیری از تجربیات فعالان متخصص در صنعت توریسم و گردشگری دینی و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی در صدد است با حضور مؤثر در عرصه گردشگری دینی و زیرمجموعه های آن اعم از گردشگری مذهبی، زیارتی، معنوی و آئینی، گام مهمی در جهت رشد، توسعه و ارتقاء فعالیت های مرتبط با این حوزه بردارد.

مؤسسه در نظر دارد از افراد برتر این دوره تخصصی در زمینه های آموزش، پژوهش و فعالیت های میدانی در گردشگری دینی استفاده کند و به آنها گواهینامه معتبر از سوی مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعطا نماید.

راه های ارتباطی مؤسسه آوای فطرت و معنویت عبارت از https://VoiFS.com و یا شماره تماس 02128424369 است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صلاح الدین RO ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    سلام وارادت اینجانب دوره راهنمای فرهنگی گذروندم. وعلاقه به علوم گردشگری مذهبی دارم. کل دروس رو میبایست مجددا بگذرونم. ویا فقط دروس تخصصی را واینکه درسال جدید کی مجددا دوره برگزار میگردد؟ یاعلی