سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دیدارنمایندگان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشوربا مدیرحوزه علمیه کاشان

حوزه / در نشست نمایندگان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور با مدیر و معاونان حوزه علمیه کاشان، ظرفیت های گردشگری مذهبی و فرهنگی این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، نشست نمایندگان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز یک شنبه ششم بهمن ماه، با حضور مدیریت و معاونان حوزه علمیه منطقه کاشان، به منظور بررسی ظرفیت گردشگری مذهبی کاشان، در مدیریت این حوزه برگزار شد.

دراین نشست که جمعی از طلاب موسسه آموزشی پژوهشی عروةالوثقی کاشان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام دریاباری، نماینده مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور با ارائه گزارشی از فعالیت های گردشگری مذهبی در پارک های علمی فناوری، موسسات آموزشی و  پژوهشی و حوزه های علمیه کشور، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵ موسسه گردشگری مذهبی و بین المللی  در مدارس علمیه تاریخی، آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه (س) فعالیت می کنند.

وی، با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر موسسات آموزشی و پژوهشی برای رونق گردشگری مذهبی در سطح کشور، افزود: شکل گیری تشکل های بین الملی گردشگری فرهنگی و برگزاری همایش های بین المللی فرهنگی و آیینی موجب رونق گردشگری مذهبی می شود.

نماینده مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور، با اشاره به لزوم حضور تشکل های گردشگری در همایش های فرهنگی، تاکید کرد: فعالیت تشکل های بین المللی گردشگری فرهنگی در همایش های فرهنگی و آیینی کشور موجب رونق و شکوفایی توریست مذهبی در سطح بین الملل می شود.

ظرفیت های گردشگری مذهبی کاشان

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان نیز در این نشست با اشاره به وجود پتانسیل های فراوان گردشگری مذهبی در منطقه کاشان، گفت: نزدیکی فاصله گردشگری کوهستانی و تاریخی کاشان با کویر مرنجاب آران و بیدگل موجب افزایش جذب توریست در این منطقه شده است.

تصاویر نشست نمایندگان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه با مدیران حوزه کاشان

وی، وجود بیش از ۲۰۰ خانه تاریخی و باغ فین کاشان را از دیگر پتانسیل های جذب گردشگر در شهرستان کاشان عنوان کرد و افزود: اگر از خانه ها، اماکن و مدارس علمیه تاریخی کاشان استفاده مطلوب در جهت توسعه گردشگری مذهبی نشود، قطعا فضای گردشگری منطقه مورد استفاده نامطلوب دیگران و رونق بدحجابی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کاشان در پایان، وجود مدارس علمیه خواهران و برادران با تعداد زیادی طلبه مشغول به تحصیل از استان های مختلف کشور را از دیگر ظرفیت های علمی، فرهنگی و دینی شهرستان کاشان دانست و خاطرنشان کرد: به جهت وجود پتانسیل های فراوان تاریخی، علمی، فرهنگی و مذهبی، شهرستان کاشان باید به صورت پایلوت کشوری توریست مذهبی در سطح بین الملل دیده شود .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha