سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ حضرت زهرا(س)، وقتی با بحرانی چون سقیفه روبرو شدند،دست روی دست نگذاشته است، سکوت نکردند. بلکه با همه توانش به مقابله با دشمن می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام صادقی واعظ شب گذشته در مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه که در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد، گفت:  حضرت زهرا(س)،‌شخصیتی است که خدای متعال و حضرت رسول خدا(س) و امیرالمؤمنین(ع) زبان به توصیف او باز کرده اند و بی نظیرترین القاب در موردش بکار بردند.

سخنران این مراسم افزود: قرآن اشاره می کند، حضرت زهرا(س) کوثری است که به پیامبر(ص) هدیه داده شده است. زمانی که خدا قرار است به برترین بنده اش عطیه ای اهداء کند، آنچه که بین خدا و رسولش قرار می گیرد، حضرت زهرا(س) را  که بالاترین هدیه است، اهداء می کند.

وی بیان داشت: امام معصوم(ع) فرمودند«مادر ما، نه اسم دارند که هیچ یک در قرآن بیان نشده است». این بانو سیدة النساء العالمین است. ایشان از ابتدای خلقت تا پایان دنیا بر همه زنان سروری می کند و برتری دارد.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: این چنین شخصیت بزرگی جفا درحق او است که بگویم تنها حق او غصب شده و به او ظلم و جفاء شده است. این بانو وقتی با بحرانی چون سقیفه روبرو شدند،دست روی دست نگذاشته و سکوت نکردند. بلکه با همه توانشان به مقابله با دشمن می پردازند.

سخنران این مراسم افزود: حضرت فاطمه(س) نهضتی را پایه می ریزی می کند که آغازش از عاشورا و پایانش ظهور حضرت حجت(ع) است.

وی بیان داشت: ایشان در این نهضت اقدام به بیان انحرافات جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر(ص) می کنند. این آفت وقتی مهم است که هر جامعه زمانی که گرفتار آفت و آسیب شده، همه چیزش را ازدست داده است.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: بخش دوم نهضت، افشاگری است. این بانو به عنوان سخنگوی حضرت علی(ع) نقش آفرینی می کند، این بانو از هر زمان و مکان اقدام به اثبات حقانیت، آگاهی امت و افشاگری توطئه  علیه ولایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha