سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
همایش

حوزه/ غراب از برگزاری همایش فسلفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم برای اولین بار در کشور با حضور یک هزار نفراز نخبگان فرهنگی و سیاسی استان در شاهین شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مهدی غراب، شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به همت دفتر امام جمعه شاهین شهر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم، روز ۱۲ بهمن ساعت ۸:۳۰ صبح درشاهین شهر برگزارمی شود.

وی بیان کرد: همایش با سخنرانی آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان، حجت اسلام والمسلمین نجف لک زایی و دکتر علیرضا صدرا برگزار می شود.

غراب تاکید کرد: قریب به یک هزار نفر از نخبگان فرهنگی و سیاسی استان در این همایش شرکت می کند؛ این همایش برای اولین بار در کشور به این شکل برگزار می شود، همچنین برگزاری کارگاه امنیت متعالی عصر روز همایش از دیگر برنامه های جنبی همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم است.

وی ابراز کرد: باز تولید تئوری های فلسفه سیاسی مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب هدف اصلی برگزاری این همایش است.

دبیر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم عنوان کرد: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است؛ تمدن سازی بدون مباحث فلسفی و حکمت نمی شود، لذا لزوم آشنایی مسوؤلان و دست اندرکان نظام با مباحث فلسفی وحکمتی انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر انقلاب لازم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلامی باید از ظرفیت حکمت متعالیه نظام جمهوری اسلامی بهره  ببرد.

غراب اذعان کرد: درگیر کردن طلاب خواهر و برادر با محتوای فلسفه سیاسی انقلاب و حکمت متعالیه از جمله اهداف برنامه ها است.

در ادامه مسعود نصری، رئیس کمیته علمی همایش تصریح کرد: دبیرخانه همایش با توجه به ۱۰ محور اصلی فراخوان علمی، تا امروز ۱۲ مقاله علمی را دریافت کرده است‌.

وی یادآور شد: گرچه تعداد مقالات از لحاظ کمیت کم، ولی از کیفیت بالای علی برخوردار است. داوری مقالات توسط تعدادی از دانشگاه های منتخب استان و کشور که دارای رشته های فسلفه سیاسی هستند، انجام شده است.

نصری در توضیح دستاوردهای علمی همایش، گفت: از مجموعه سخنرانی ها و مقالات به منظور استفاده و بهره وری دانشجویان رشته علوم سیاسی کتابی چاپ خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم براین است هر۴۵ روز یکبار تا سال آتی، نشست هایی مرتبط با این موضوع در دستگاه های مختلف اجرایی ودولتی استان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha