سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ حجت الاسلام خوبانی با تاکید بر این که بهره گیری از سیره حضرت زهرا(س) تنها در شعار خلاصه نشود، گفت: اشک ریختن برای ائمه اطهار(ع) به ویژه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) باید همراه با معرفت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، یک شنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در قائمشهر برگزار شد، حضرت فاطمه زهرا(س) را شهیده راه ولایت معرفی کرد و گفت: آن بانوی نمونه تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود مدافع حقیقی ولایت بود.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از جایگاه ولایت با شجاعت گام بر می داشت، افزود: ولایت مداری آن حضرت امروز الگویی برای آحاد جامعه به ویژه مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام خوبانی، ساده زیستی را از دیگر شاخصه های مهم حضرت فاطمه زهرا(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیره آن حضرت نباید تنها در حد شعار خلاصه شود، بلکه باید مؤلفه های سیره آن بانوی نمونه اسلام به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضرت فاطمه زهرا(س) را یک الگوی کامل برای اعصار و زمان های مختلف معرفی کرد و افزود: این بانوی بزرگ اسلام، تنها یک فرد نیست، بلکه یک مکتب است که می تواند حلال بسیاری از مشکلات و بحران های جامعه بشری باشد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که امروز دنیای بشریت به دلیل مسائل اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی با مشکلات و بحران های جدی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت جامعه بشری از مشکلات فعلی بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) به ویژه آن بانوی برجسته جهان اسلام است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که سیره فاطمی یک نقشه راه برای رسیدن به سعادت و رستگاری است، تصریح کرد: نه تنها جامعه اسلامی، بلکه جامعه بشری برای عبور از هر مشکل و بحرانی باید به معارف اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) باز گردند.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی فردی خود نیز الگویی برای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: تقوا، همسرداری، بصیرت، فرزند پروری و نحوه برخورد با خانواده آن حضرت نیز می تواند الگویی مناسب برای زنان، مردان و خانواده های جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت سطح شناخت و معرفت نسبت آن حضرت از سوی جامعه تأکید کرد و گفت: اشک ریختن برای ائمه اطهار(ع) به ویژه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) باید همراه با معرفت باشد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که اگر معرفت فاطمی در جامعه اسلامی تقویت شود به طور حتم جامعه به رشد اخلاقی و معنوی مناسبی خواهد رسید، افزود: نبی مکرم اسلامی در بیان جایگاه و عظمت این بانوی برجسته فرمودند اگر همه حُسن ها و کمالات در شخصی تجسم یابد، هرآیینه او فاطمه خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha