پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 883236
۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله نجفی گفتند: دانش آموزان از سویی امانت والدین و از سویی امانت امام زمان(ع) در دست شما هستند و آینده سازان شیعه در عراق و حامیان دین اسلام اصیل و کشور هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه گروهی از معلمان عراقی با آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

این مرجع تقلید خطاب به معلمان تاکید کرد: دانش آموزان بیش از آنکه از والدین خود متاثر شوند از رفتار معلمان تاثیر می پذیرند و از این رو مسئولیت بزرگی بر دوش کادر آموزشی و فرهنگیان قرار دارد تا مراقب رفتار و گفتار خود باشند و هر روز خود را ارزیابی کنند تا الگوی مناسبی برای دانش آموز باشند و نمونه شایسته ای از معلم اسلامی و نشان دهنده اخلاق اهل بیت علیهم السلام باشند.

ایشان افزودند: دانش آموز امانتی در دست شما است و شما باید بیش از فرزندانتان به دانش آموزان توجه کنید زیرا آنها از سویی امانت والدین و از سوی دیگر امانت امام زمان(ع) در دست شما هستند و شیعیان و آینده سازان شیعه در عراق و حامیان دین اسلام اصیل و کشور هستند.

آیت الله نجفی خاطرنشان کرد: من در گذشته به مسئولان دولت سابق در مورد اهمیت اصلاح مؤسسات آموزشی و ارتقای آنها تذکر داده بودم؛ چراکه در غیر این صورت باید منتظر طاغوت جدیدی مانند صدام ملعون باشیم و به نظر من به خاطر کوتاهی مؤسسات آموزشی است که امروز می بینیم برخی مردم در گوشه و کنار ندای حمایت از حزب بعث و طاغوت سر می دهند.

ایشان در مورد مسائل روز عراق نیز گفتند: ما تاکید می کنیم که آنچه در خطبه نماز جمعه کربلا مطرح می شود همان نظر ماست و همه باید گوش به آن بسپارید و به توصیه های آن عمل کنید.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود تاکید کرد: هرکس باید خود را اصلاح و محاسبه کند و اشتباهات خود را شناسایی و اصلاح کند و به مراتب تقوا و رضای الهی دست پیدا کند و ابزاری برای تغییر واقعیت جامعه و تاثیر مثبت بر دیگران باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha