جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خمینی شهر با تاکید بر اینکه این حضرت زهرا(س) مرجع فکری و فرهنگی مردم بودند، گفت: همه صفات پیامبران الهی و جمیع فضائل نیکوی انسانی در وجود مقدس آن حضرت نهفته بود، لذا زنان مسلمان ایران و دیگر کشورهای اسلامی باید شخصیت برجسته این بانوی اسلام را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار دهند تا در دنیا وآخرت به سعادت ورستگاری برسند.

صدیقه حاتم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان گفت: شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها دارای ابعاد گوناگونی است که فقط با تحقیق و پژوهش می‌توان به جوانب گسترده آن پی برد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خمینی شهر تصریح کرد: قرآن آیاتی در شأن آن حضرت و سایر اهل بیت(علیهم السلام) دارد مانند آیه تطهیر، سوره انسان، سوره کوثر و به شهادت دوست و دشمن به برخی از ویژگی‌های بارز آن الگوی جهانیان اشاره می کنند؛ زهد، قناعت، انفاق وایثار، تبلور حیا ور عفت، عبادت خالصانه- علم و دانش گسترده-الگوی کامل پوشش و حجاب اسلامی مبارزات اسلامی و اجتماعی، ولایتمداری و پشتیبانی از ولایت و امامت، وظیفه مادری در خانه ی پدر و همسر و مادری نمونه در خانه شوهر.

وی ادامه داد: همه صفات پیامبران الهی و جمیع فضائل نیکوی انسانی در وجود مقدس آن حضرت نهفته بود، لذا زنان مسلمان ایران و دیگر کشورهای اسلامی باید شخصیت برجسته این بانوی اسلام را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار دهند تا در دنیا وآخرت به سعادت ورستگاری برسند.

حاتم با تاکید بر اینکه این بانوی اسلام مرجع فکری و فرهنگی مردم در زمان خود بودند اظهار داشت: به یقین با صفاتی که ایشان داشتند، می تواند بهترین الگو و اسوه برای بانوان و حتی مردان مسلمان جهان باشد، کسی که حاضر شد جان خود را در ازای بیعت نگرفتن ازعلی(ع) بدهد زیرا ایشان می دانست که وجود علی(ع) مانند خورشید به سایر مردم است، لذا برای ماندگاری این ولایت حتی حاضر شد جان خود را بدهد و اولین شهیده راه ولایت و امامت شود  تا دین اسلام بماند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خمینی شهر ابراز داشت: اسلام در سیر وسلوک و پیمودن راه طریقت و رسیدن به حق، هیچ تفاوتی بین زن ومرد، سیاه وسفید و... قائل نیست و در این راه، همه یکسانند وهر کسی می‌تواند با زحمات خود به درجه معنوی برسد، چرا که «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم» پس مرد و زن ندارد، بسته به سعی و تلاش آدمی در راه تهذیب نفس می باشد.

وی خاطرنشان کرد: چه بسا زنانی که گوی سبقت را از مردان ربوده اند و چه بسیار دیده شده هر زمانی شرایط به نحوی برای زنان آماده بوده  وفضایی برای فعالیت و نشان دادن خود داشته اند، استعدادهای شایانی نشان داده اند، پس انسان کامل شدن و به حیات طیبه دست یافتن و خلیفه الله شدن مرد وزن نمی طلبد بلکه تلاش وسعی می خواهد وتهذیب نفس.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha