پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت السالام موسوی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت زهرا (س) تفکر ولایت مداری را در مقابل ولایت ستیزی مطرح کرد و راه را به ما نشان دادند تا سرباز ولایت باشیم و اندیشه ولایت را ببینیم و از آن دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سیدرضا موسوی، صبح امروز در همایش «مادرانه» که در سالن اجتماعات شهید سردار سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: اگر شخصی مثل حضرت علی (ع) نبود، کسی لیاقت همسری ایشان را نداشت و حضرت فاطمه زهرا (س) به دستور پیامبر (ص) و بنابر وحی الهی به عقد و نکاح مولای متقیان علی (ع) درآمدند.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، بشریت مرهون حضرت فاطمه (س) است؛ وقتی خداوند متعال خطاب به  رسول خود می‌فرماید که اگر تو نبودی افلاک، آسمان و زمین را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود، تو را نمی‌آفریدم و اگر فاطمه نبود، هر دوی شما را نمی‌آفریدم، در حقیقت نشان از این دارد که فاطمه زهرا (س) مرکز ثقل هستی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری وقتی به همه دختران و زنان جوان سفارش می‌کنند که از حضرت فاطمه زهرا (س)  الگو بگیرند، چند شاخصه را پررنگ معرفی می‌کنند. یکی از شاخصه‌ها، احساس مسئولیت است و در این ایام، این بانو که چند سال بیشتر از خدا عمر نگرفته‌اند، مایه آرامش پدر بودند و «ام‌ابیها» لقب می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حضرت زهرا (س) تفکر ولایت مداری را در مقابل ولایت ستیزی مطرح کرد و راه را به ما نشان دادند تا سرباز ولایت باشیم و اندیشه ولایت را ببینیم و از آن دفاع کنیم.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: اگر به دنبال هدایت هستیم باید ولایت مدار باشیم، چرا که سعادت دنیا و آخرت و تأمین عزت اسلام و مسلمین در سایه ولایت مداری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  ما باید فرهنگ فاطمی را که دفاع از ولایت، استقامت و صبر است، بشناسیم و با آن بیشتر آشنا شویم و گامی در ترویج و رشد و توسعه آن برداریم.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در سن ۵ سالگی مادر خود را از دست داد و مدت کوتاهی بعد از رحلت پدر بزرگوارش از دنیا رفت که در این دوران کوتاه هم مدافع حریم ولایت و امامت بود و هم با بیان احکام و تعالیم دینی بانوان را در زمینه دستورات اسلام آشنا می کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه کامل یک زن و حاصل تربیت اسلامی هستند.

حجت الاسلام موسوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: خواندن نماز شب، راز و نیاز با خداوند متعال از جلوه‌های فاطمی دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان در عملیات‌های مختلف با تاسی از ام الشهدا(س) لحظه‌هایی لبریز از یاد خداوند متعال داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha