جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دختران مسلمان از تبعیض در حوزه های ورزشی در غرب می گویند

 حوزه/ در نشستی که در دانشگاه لوردز در سیلوانیای اوهایو برگزار شد، سه ورزشکار حرفه ای محجبه، با تعریف کردن روایت زندگی خود، از تبعیض‌های پیش روی زنان مسلمان در جوامع غربی انتقاد کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از toledoblade، در نشستی که عصر جمعه در دانشگاه لوردز در شهر سیلوانیا در اوهایو برگزار شد، ورزشکاران محجبه و مسلمان آمریکایی، از تعصبات و تبعیض هایی که در طی دوره ورزشی با آن مواجه بودند سخن گفتند.

نورالکساندرا ابوکرم دختر ورزشکار ۱۶ ساله مسلمان در کالج بانتی در ایالت اوهایو، و عضو تیم دخترانه کراس دبیرستان، تا اواسط ماه اکتبر به دلیل داشتن پوشش اسلامی از شرکت در ورزش ها در سطح کشوری محروم بود.

 وی به عنوان بخشی از مبارزه علیه تبعیض در ورزش برای بانوان مسلمان گروهی با عنوان «به نور اجازه حرکت دهید» تشکیل داده و جلساتی در این زمینه برگزار می کند.

  بیلقیس عبدالقادر ، بسکتبالیست دانشگاه ممفیس که با پوشش اسلامی در رقابت ها شرکت می کند و امیا ظفر نخستین بوکسور محجبه مسلمان در این رویداد به سخنرانی پرداختند. خانم عبدالقادر که قصد شرکت در مسابقات حرفه ای بسکتبال در سطح بین المللی را داشت به دلیل داشتن حجاب با محرومیت های زیادی مواجه شد.

 خانم ابوکرم گفت: ما در اینجا سه نمونه به شما نشان دادیم که چگونه تبعیض جلوی راه سه ورزشکار محدودیت ایجاد کرده است. به همین دلیل نیز مهم است که ورزشکاران لب به سخن گشوده و روایت زندگی شان را تعریف کنند به ویژه برای کسانی که چنین تجربیاتی را نداشته اند و ممکن است آن ها را حتی درک نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha