پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

حوزه/حجت الاسلام سید علی فضل الله گفت: گسترش نقش ایران در نتیجه نبود نقش عربی است و ایران مسئولیت پر کردن جای خالی دیگران را به عهده دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی علی فضل الله امام جمعه بیروت در گفتگو با روزنامه "الرأی" کویت گفت: جنبش مردمی لبنان به اندازه یک انقلاب نبود و نیازمند شرایط بیشتری است، امّا اگر تشدید اوضاع ادامه یابد، ممکن است به انقلاب منجر شود.

وی تأکید کرد: حالت خشونتی که شاهد آن هستیم به احساس شرکت کنندگان در تظاهرات بی می گردد و آن اینکه باید از خشونت استفاده شود تا دولت مجبور به عمل به مسئولیتش شود.

وی افزود: نیرو های امنیتی به این خشونت واکنش نشان دادند و ما امیدواریم که این نیرو ها با حکمت بیشتری تعامل کند تا ملت بیش از این تحریک نشود و حوادث خارج از چارچوب رخ ندهد.

امام جمعه بیروت با بیان اینکه راه حل لبنان آسان نیست و وضعیت اقتصادی، معیشتی و سیاسی به پایین ترین مرحله خود رسیده است، گفت: در مرحله کنونی گروه ها در تشکیل دولت موفق شدند، امّا احساس می کنیم که دولت های این چنینی نمی تواند راه حل ریشه ای در حل مشکل ارائه دهد. ما همیشه تأکید کردیم که حل مشکل لبنان از طریق توافق همگی حاصل نمی شود و منظور ما از همگی، تمامی قدر های داخلی و قدرت های مؤثر خارجی است.

وی ادامه داد: اگر مردم احساس کنند که تغییر جدّی روی داده است، آن موقع اعتماد آنان به دولت بر می گردد و اکنون به نظر می رسد یک اقدام جدیدی در تعامل با بحران در حال صورت گرفتن است و امیدواریم که ادامه داشته باشد و به نتیجه برسد.

ایران حامی فلسطین است

حجت الاسلام فضل الله در واکنش به سؤالی در خصوص گسترش نفوذ ایران در منطقه گفت: بعد از اینکه بیشتر کشور های جهان به نفع رژیم صهیونیستی دست از حمایت  فلسطین برداشتند، ایران به این مسئله پایبند بوده و هست.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به اشغالگری خود را در قدس و جولان رسمیت بخشیده و به نظر می رسد هیچ محدودیتی برای طمع ورزی های آن وجود ندارد.

سید فضل الله در ادامه گفت: گسترش نقش ایران در نتیجه نبود نقش عربی است و ایران مسئولیت پر کردن جای خالی دیگران را به عهده دارد، لذا ما معتقدیم که باید از اتهامات متقابل دوری کرد.

همگی برای مقابله با طمع ورزی های اسرائیل همکاری کنند

روحانی لبنانی ابراز امیدواری کرد که همگی برای مقابله با طمع ورزی های اسرائیل همکاری کنند، به ویژه مسئله فلسطین که هیچ کس در آن اختلاف ندارد و شاید اختلاف در ساز و کار ها و شیوه تعامل با آن باشد.

وی در بخش دیگر مصاحبه گفت: همه به فکر آینده خود و چگونگی تقویت موقعیت خود هستند، لذا از حوادث برای بهبود موقعیت کنونی خود استفاده می کنند؛ آمریکا می خواهد از حوادث برای تضعیف نفوذ ایران در منطقه استفاده کند و ایران نیز به دنبال تضعیف نفوذ آمریکا در منطقه است و در نهایت فکر نمی کنم که منطقه وارد جنگ شود.

حجت الاسلام فضل الله در پایان بیان داشت: مرجعیت دینی عراق تلاش می کند که عراق به میدان جنگ تبدیل نشود و گمان نمی کنم که کسی بخواهد روابطش با عراق تیره شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha