جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ثبوت

حوزه/ دبیر قرارگاه فرهنگی تبلیغی سفیران نور، گفت: نهمین نمایشگاه تجسمی و سوگواره یاس کبود بمناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) در صحن آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی کاظم(علیه السلام) تهران آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام مصطفی ثبوت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: هنر یکی از ابزارهای مهمی است که ما می توانیم از ظرفیت های آن در راستای تبیین آموزه های دینی و معارف اسلامی بهرمند شویم و گنجینه های معرفتی اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را به مخاطبین ارائه کنیم.

وی با اشاره به مخاطبینی که جامعه هدف این نمایشگاه هستند، ابراز داشت: یکی از اهداف ما از برگزاری این نمایشگاه ارتباط با عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان بود که در این مدت بسیاری از جوانان که شاید گرایش های مذهبی هم نداشتند میهمان نمایشگاه ما بودند و از همه بخش های نمایشگاه و روایتگری آن شرکت کردند.

حجت الاسلام ثبوت گفت: البته ما بدنبال همین امر بودیم که جوانانی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند که کمتر در هیئات شرکت می کنند یا به محافل دینی نمی روند اما شاید در قالب هنرهای تجسمی این زمینه برای ایشان فراهم بشود که در محفل اهل بیت(علیهم السلام) شرکت نموده و با زبان هنر نسبت به ائمه اطهار(ع) معرفت و شناخت حاصل کنند.

وی در بیان جزئیات برگزاری نمایشگاه تجسمی سوگواره یاس کبود، عنوان داشت: این نمایشگاه در قالب هنرهای تجسمی بر پا شده است و در آن سیر زندگانی تاریخی و به هم پیوسته حضرت زهرا(سلام الله علیها) از قبل از تولد تا شهادت روایت می شود و مخاطب همه این صحنه ها را با راوی جلو می رود و هر کجا سوال یا شبهه ای برای او پیش بیاید همانجا پاسخ خود را دریافت می کند.

دبیر قرارگاه فرهنگی تبلیغی سفیران نور ادامه داد: علاوه بر تبیین زندگانی و شخصیت رفتاری حضرت زهرا(س) در محیط خانواده و جامعه آن روز و تطبیق آن با خانواده امروزی و مسائل روز جامعه، برنامه های دیگری همچون اقتصاد مقاومتی و یا پرداختن به آسیب های اجتماعی مثل گور خوابی در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: غرفه شهدا یکی دیگر از بخش های نمایشگاه است که به عنوان غرفه ایستادگی و مقاومت فعالیت می کند و در آن به تبیین شاخصه ها و ویژگی های رهروان فاطمی پرداخته می شود.

حجت الاسلام ثبوت در پایان با بیان این که محور کار ما در نمایشگاه تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) به عنوان اولین شهیده مدافع ولایت است، خاطرنشان کرد: باید به جوانان این نکته مهم تبیین شود که حضرت زهرا(س) چون به درستی ولی و امام زمان خودشان را شناختند و معرفت کامل به امام زمان خود داشتند با همه وجود و تا سر حد جان خویش از حریم ولایت دفاع کردند.

وی افزود: نهمین نمایشگاه تجسمی و سوگواره یاس کبود بمناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) در صحن آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی کاظم(علیه السلام) تهران، از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای همه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان عزیز می باشد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha