جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بوشهر

واعظ با بیان اینکه ۹۷ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت می کند گفت: مبلغان تاثیر بسیاری در این امر و راهنمایی و هدایت مردم در کار خیر و احسان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالرضا واعظ، ظهر امروز در نشستی با مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به همکاری مشترک حوزه علمیه با کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و توسعه خدمات و توانمندسازی خانواده های مورد حمایت کمیته امداد تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بوشهر افزود: تعامل و همکاری طرفین در راستای تبلیغ و ترویج و اشاعه ارزش های نظام دینی، احیای فریضه زکات، گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری، تقویت مشارکت های مردمی و توسعه مراکز نیکوکاری به منظور توانمند سازی اقشار نیازمند موضوع این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به اهداف این تفاهم نامه، افزود: تعامل و همکاری مستمر حوزه علمیه و کمتیه امداد به صورت موثر و ویژه جهت هم افزایی و کمک به نیازمندان در زمینه تامین جهیزیه، مسکن و نشر فرهنگ یتیم نوازی و جذب حامی برای ایتام و محسنین در جامعه اسلامی، اثر بخشی بیشتر حوزه علمیه و مساجد در عرصه اجتماعی به عنوان پایگاه احسان و نیکوکاری و تقویت کارکردهای طلاب علوم دینی در عرصه زکات و بسترسازی جهت ایفای نقش آنها در زمینه توانمندسازی و رسیدگی به محرومین از محل درآمدهای زکات از اهداف این تفاهم نامه است.

واعظ، توسعه مراکز نیکوکاری محله در حوزه های علمیه استان را از دیگر اهدف این تفاهم نامه عنوان کرد و ابراز داشت: نهادینه سازی، بسط و گسترش سنت قرض الحسنه در ارتباط با سپرده گذاری خیرین در صندوق امداد ولایت به منظور رفع مشکلات نیازمندان از دیگر اهداف است.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بوشهر بیان داشت: جهت راه اندازی مراکز نیکوکاری در حوزه های علمیه، در گام اول آموزش حوزویان بر عهده کمیته امداد است.

واعظ با بیان اینکه ۹۷ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت می کنند، گفت: مبلغان تاثیر بسیاری در این امر و راهنمایی و هدایت مردم در کار خیر و احسان دارند.

وی، هدف از این کار را کمک به نیازمندان در مواردی همچون تامین جهیزیه و کمک به فرزند ایتام و محسنین دانست و گفت: تعداد هفت هزار فرزند ایتام و محسنین در استان بوشهر وجود دارد که سال گذشته با کمک هایی که از سوی مردم صورت گرفت مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای این افراد جمع آوری شد و امسال نیز تا حدود ۱۵ میلیارد تومان جمع شده است.

  انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha