پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: راه شهید سلیمانی راه مقاومت بود، بنابراین اینکه عده‌ای دوباره دم از مذاکره می‌زنند و از تعابیری همچون به جز مذاکره راهی را بلد نیستم، استفاده می‌کنند، باید بدانند که این کار آزموده را دوباره آزمودن است و اشتباه بزرگی است.

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین از اساتید حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، گفت: علت اینکه برخی از روزها را به صورت ویژه به عنوان یوم الله نامگذاری می‌کنیم این است که، آن روز دارای یک اضافه تشریفی است و شرافت آن هم به خاطر این است که در آن، بیشتر به یاد خداوند خواهیم بود.

کارشناس مذهبی افزود: به یاد خداوند بودن در این روز دو فایده دارد، که یکی ایجاد صبر برای انسان است و دیگری ایجاد شکر، و نتیجه هر دو آنهاف یادکردن نام خداوند است.

حجت الاسلام حسینی یمین با اشاره به اینکه یوم الله، می‌تواند هم فردی باشد و هم اجتماعی، خاطر نشان کرد: هر روز که در آن عنایات و نگاه ویژه الهی مشهود باشد را می توان یوم الله نامید.

وی با تاکید بر لزوم بازخوانی ویژگی‌های شهید سلیمانی در جامعه اظهار داشت: اینکه حاج قاسم، نه تنها در ایران بلکه در منطقه، عزیز مردم شد، دلایل مختلفی داشت، که شش مورد آن مشهود تر و قابل بررسی است.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: اخلاص، ایمان، تواضع، شجاعت، ولایت پذیری و سعه صدر شهید سلیمانی، شش ویژگی بارز شخصیتی در وجود این شهید بزرگوار بود که باید در مراسم های مختلف به تبیین آن بپردازیم.

وی سعه صدر شهید سلیمانی را مهم ترین خصوصیت اخلاقی ایشان نام برد و گفت: این که در مراسم حاج قاسم، همه مردم با هر گرایش و تفکر سیاسی حضور داشتند و از صمیم قلب هم ناراحت بودند، مهم ترین دلیل برای اثبات سعه صدر بالای شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام حسینی یمین با بیان اینکه امروز باید راه حاج قاسم را ادامه دهیم، ابراز داشت: راه شهید سلیمانی راه مقاومت بود، بنابراین اینکه عده‌ای دوباره دم از مذاکره می‌زنند و از تعابیری همچون به جز مذاکره راهی را بلد نیستم، استفاده می‌کنند، باید بدانند که این کار آزموده را دوباره آزمودن است و اشتباه بزرگی است.

وی شهید سلیمانی را یک مکتب عنوان کرد و گفت: باید مراقب باشیم که سپهبد سلیمانی را به عنوان یک شخص تنزل ندهیم، چرا که ایشان نماد مقاومت و یک مکتب بود و اگر این امر اشتباه رخ دهد، توهین به شخصیت این شهید خواهد بود.

کارشناس مذهبی در پایان با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد، خاطر نشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این حمله تنها یکی سیلی بود و هنوز انتقام سخت انجام نشده است و لذا باید همه دست به دست هم دهیم تا منطقه از لوث وجودی آمریکا و هم پیمانانش پاک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha